سید حمید موسوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای طرحی برای توسعه کمی و کیفی بقاع متبرکه، مجتمع های خدماتی، رفاهی در بقاع واقع در جاده های منتهی به مشهد راه اندازی می شود.
وی اظهار داشت: در این راستا 16 بقعه متبرکه امامزادگان در نوبت دریافت مجوز برای راه اندازی مجتمع خدماتی - رفاهی هستند.
وی با اشاره به وجود 304 بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی گفت: از این تعداد 10 بقعه متبرکه به عنوان بقاع شاخص و سطح یک در کشور به شمار می روند و به عنوان میقات الرضا (ع) برای خدمات رسانی به زائران شناخته شده اند.
موسوی افزود: زیارت امامزادگان در این استان مقدمه زیارت حضرت امام رضا (ع) است و از این نظر توسعه عمرانی و حضور موثر زائر در آنها بسیار حایز اهمیت است.
وی اظهار داشت: به منظور عملیاتی کردن سند توسعه کمی و کیفی زیارت در خراسان رضوی، کارگروهی با عنوان بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در استان شکل گرفته تا فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع به قطب فرهنگی محقق شود.
وی گفت: در این کارگروه مشکلات مربوط به توسعه فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه بررسی و راهکارهای لازم در این زمینه ارائه می شود که از این نظر خراسان رضوی پیشرفت خوبی داشته و چند بقعه در استان نیز به قطب فرهنگی تبدیل شده است.
موسوی افزود: با ایجاد مهمانسرا در بقاع میقات الرضا (ع) زمینه اقامت زائران در آنها فراهم شده است.
وی اظهار داشت: اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس های آموزشی، اجرای طرح های تربیتی، ایجاد غرفه های محصولات فرهنگی، امکانات رفاهی و اقامتی، برگزاری مراسم برای مناسبت های مذهبی و دینی، پرداختن به مسائل شرعی و بهره گیری از مبلغان مذهبی برای ترویج فرهنگ دینی از فعالیت هایی است که در این بقاع انجام می شود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.