تورج همتی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پوست ها متعلق به ببرهایی است که هفت قلاده آن سال های گذشته و یک قلاده نیز فروردین ماه امسال تلف شده اند.
وی با بیان اینکه شرایط نگهداری گونه های مختلف در این باغ وحش به دلیل قدیمی بودن مکان آن مورد تائید کامل نیست و با نواقصی همراه می باشد، اظهار داشت: تلف شدن ببرهای مزبور در این باغ وحش بنا به دلایلی از جمله کهولت سن، درگیری های درون قفس و عفونت زخم ناشی از درگیری و مرگ در سن کمتر از یک ماهگی رخ داده است که این موارد به اطلاع اداره محیط زیست و تائید دامپزشک باغ وحش رسیده است.
وی گفت: 22 خرداد ماه امسال نیز طی نامه ای از مدیریت باغ وحش خواسته شد که با رعایت ضوابط آئین نامه و دستور العمل ها نسبت به کاهش شمار گونه ها به منظور فضاسازی مناسب برای نکهداری آنها اقدام شود.
همتی افزود: حیات گونه های مختلف در باغ وحش مشهد تحت نظارت و کنترل دقیق این اداره کل قرار دارد.
پیش از این قاضی محمد بخشی محبی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد از کشف هشت تخته پوست و چهار جمجمه ببر طی بازدید کارشناسان دادستانی از باغ وحش مشهد خبر داده بود.
پیشینه تاسیس نخستین باغ ‌وحش شهر مشهد به سال 1339 بر می گردد که محل آن در محدوده خواجه ‌ربیع قرار داشت.
با ایجاد شرکت باغ ‌وحش وکیل ‌آباد در سال 1356 باغ وحش جدید در ورودی پارک جنگلی وکیل ‌آباد ایجاد شد. این مکان بزرگترین باغ ‌وحش ایران است و بیشترین حیوانات و گونه ‌های جانوری را دارد که از جمله می‌ توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانوران دیگر اشاره کرد.
هم اکنون 107 گونه و 680 نمونه جانوری در باغ وحش مشهد نگهداری می شود.
این گونه ها شامل 64 گونه بومی و 43 گونه غیربومی و نمونه های جانوری نیز شامل 240 پستاندار، 393 پرنده و 47 خزنده و دو زیست است.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.