احمدرضا بهرامی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی شرکت ها و واحدهای فناور مستقر در دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: اکنون دوره بسیار حساسی است و در این دوره همکاری صنعت با دانشگاه بیش از گذشته ضرورت دارد.
وی اظهار داشت: در این شرایط برای اثبات توانمندی بخش صنعت در کشور و خودکفایی در این زمینه تنها راه حل توسعه از کانال علم و فناوری است.
وی گفت: توسعه یک فعالیت حرفه ای است و فقط مراکز علمی می توانند این مهم را با همکاری بخش خصوصی محقق سازند و مثلث حاکمیت، مراکز علمی و بخش خصوصی مدل موفق توسعه است که بدون آن امکان توسعه برای کشور وجود ندارد.
معاون پژوهشی و آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: این دانشگاه بنیان فعالیت خود را بر مبنای صنایع هایتک بنا نهاده و بر این مبنا حلقه های مربوطه را در کنار هم چیده است که این حلقه ها شامل زیرساخت، آیین نامه ها و منابع پشتیبانی است.
وی اظهار داشت: برای نخستین بار در دانشگاه فردوسی مشهد کار فناوری از پژوهش جدا شده و برای آن اعتبار و برنامه جداگانه در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل کنسرسیوم بین شرکت ها و واحدهای فناور همسو گفت: اگر با ابزار کنسرسیومی پیش برویم موفقیت در این بخش بیشتر خواهد بود.
هم اکنون 300 شرکت دانش بنیان و واحد فناور در مشهد فعالیت دارد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.