به گزارش ایرنا، امروز حرم مطهر رضوی مملو از زائران و مجاورانی بود که از نقاط مختلف به آستان بوسی مشرف شده اند و با حضور خود در این صحن و سرا ضمن تجدید بیعت با امام مهربانیها سالروز میلاد یگانه خورشید سرزمین خراسان را جشن گرفتند.
در این جشن که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از مسئولان کشوری، استانی، خانواده معزز شهدا و جانبازان، علمای شیعه و اهل سنت و عموم زائران و مجاوران امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد گروههای سرود و تواشیح به اجرای نواهایی در وصف امام هشتم(ع) پرداختند.
در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با مولودی خوانی، شعرخوانی و مدیحه‌ سرایی در وصف هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) این مجلس را زینت بخشیدند و خادمان بارگاه منور امام هشتم(ع) نیز از ابتدا تا پایان برنامه با شربت و شیرینی از زائران پذیرایی و بین حاضران گل و پرچم توزیع کردند.
سخنران این جشن ضمن تبریک سالروز میلاد امام رضا(ع) گفت: ایمان به خدا و عبودیت مبنای دعوت اولیای الهی به دین اسلام و در حقیقت بندگی پرورگار و اطاعت از فرستادگانش شرط سعادتمندی انسان است.
حجت الاسلام مهدی ماندگاری اظهار داشت: تفکر رضوی زندگی انسان را الهی و به مسیر درست هدایت می کند زیرا سیره امام رضا(ع) شایسته ‌ترین الگوی کمالات و فضایل اخلاقی است بنابراین پیروی از سیره اولیای الهی موثرترین راهکار برای رسیدن به معنویت است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.