علی حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 56 مورد از این مجموعه های آبی شامل استخرهای سرپوشیده و روباز، پارکهای آبی، استخرهای مستقر در هتلها و نهادهای مختلف در شهر مشهد فعالیت دارند. چهار پارک آبی خراسان رضوی نیز در همین شهر مستقر هستند.
وی ادامه داد: استخرهای شنا محل مناسبی برای انتقال بیماریهای عفونی و پوستی می باشند لذا توجه به وضعیت بهداشت آب، کیفیت میکروبی و شیمیایی آنها مورد تاکید است. بر این اساس همه استخرهای فعال در خراسان رضوی دارای مسئول فنی بهداشتی هستند که بر فراینده بهداشتی آنها نظارت دارند.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه گندزدایی، شرایط محیطی و ساختمانی استخر، رختکن و سرویسهای بهداشتی، سامانه تهویه و تصفیه، بهداشت فردی کارکنان، نظارت بر بوفه های موجود، سامانه مانیتورینگ و پایش کلر، وضعیت فیزیکی آب، میزان کلر باقیمانده، وضعیت نیترات آب، آزمایشهای میکروبی و آلودگی آب از جمله معیارهای نظارت و پایش مجموعه های آبی به شمار می روند.
وی افزود: الزام نصب سامانه مانیتورینگ و پایش آب در همه استخرها از اقدامات در حال انجام است بطوری که وضعیت بهداشت آب به لحاظ دما، پی.هاش، کلر باقیمانده و شفافیت باید در معرض دید شناگران باشد.
او گفت: نظارت بر فعالیت استخرها در قالب اقدامات خوداظهاری از سوی مسئولان فنی استخرها و همچنین بازرسی های کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بطور جد دنبال می شود.
افزون بر 75 درصد جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. سایر جمعیت استان توسط دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت جام ،تربت حیدریه و نیشابور خدمات رسانی می شوند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.