حجت الاسلام محمدعلی قاصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاروانهایی که به سفر حج اعزام می شوند یک مسئول اجرایی به عنوان مدیر کاروان و یک مسئول فرهنگی به عنوان روحانی کاروان یا معاون آن دارند.
وی ادامه داد: کاروانهای 85 و 115 نفره فقط یک روحانی دارند و کاروانهای 135 و 160 نفره دارای دو روحانی هستند. در صورتی که تعداد زائران زن هر کاروان 54 درصد یا بیش از 54 درصد کل کاروان را تشکیل دهد آن کاروانها دارای 'معینه' یعنی روحانیون زن می شوند و اگر زیر 54 درصد زائر زن داشته باشند 'معین' یا روحانی دوم مرد آنها را همراهی می کند.
قائم مقام نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی گفت: از 79 کاروان خراسان رضوی که عازم حج امسال هستند هشت کاروان به اهل سنت این استان تعلق دارد لذا 17 روحانی یا مسئول فرهنگی شیعه و هشت روحانی یا مسئول فرهنگی اهل سنت در این کاروانها حضور دارند.
وی افزود: کاروانهای حج خراسان رضوی دارای 36 روحانی معین و 33 روحانی معینه هستند. 10 کاروان حج این استان نیز با یک روحانی اعزام می شود و روحانی معین و معینه ندارند. از بین روحانیون معین و معینه خراسان رضوی که امسال به سفر حج اعزام می شوند چهار روحانی معین و سه روحانی معینه نیز اهل سنت هستند و در کاروانهای آنها خدمت می کنند.
خراسان رضوی با 10 هزار و 915 زائر خانه خدا بیشترین تعداد زائران حج تمتع امسال کشور را به خود اختصاص داده است.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.