علی اصغر کرباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان از نظر برخورداری از راههای مناسب روستایی از شهرستان های موفق و پیشتاز استان خراسان رضوی به شمار می رود.
وی اظهار کرد: هم اکنون 99 درصد روستاهای بیش از 50 خانوار این شهرستان از راه مناسب برخوردار بوده و فقط راه روستای شیزن از توابع بخش میان ولایت به طول هفت کیلومتر به علت تامین نشدن اعتبار لازم نامناسب مانده است.
وی گفت: هم اکنون روکش آسفالت جاده تایباد - مشهد ریزه به طول سه و نیم کیلومتر با اعتبار پنج میلیارد ریال یکی از مهترین پروژه های در دست اجرا در این شهرستان می باشد.
کرباسی با بیان اینکه 30 درصد راه های حوزه استحفاظی این شهرستان نیاز به روکش آسفالت دارد افزود: برای این منظور بیش از 400 میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی مبلغ مورد نیاز برای نگهداری راه ها، خط کشی، نصب علائم، رفع نقاط حادثه خیز و لکه گیری راه های این شهرستان را سالانه بیش از 50 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت: در سال جاری از محل اعتبارات تملک دارایی ها 16 میلیارد ریال به این حوزه اختصاص یافت.
کرباسی افزود: راههای تایباد با توجه به ترانزیت کالا به افغانستان از طریق این شهرستان از اهمیت بیشتری برخوردارند که ارتقا و بهسازی آنها توجه ویژه ای می طلبد.
وی همچنین از جشن برخورداری 100 درصدی روستاهای این شهرستان از راه مناسب در آینده نزدیک خبر داد.
شهرستان تایباد 300 کیلومتر راه شهری و 243 کیلومتر راه روستایی آسفالته دارد.
این شهرستان با 118 هزار نفر جمعیت در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.