اگر بخواهیم لحظه دقیق 'خروس خوان' را با زمان سنج های کنونی مطابقت داده و اعلام کنیم، در اصل لحظه طلوع آفتاب است که در فصل تابستان چیزی حدود 5 و 30 دقیقه بامداد می باشد.
دولت برای رعایت صرفه جویی در میزان مصرف حامل های انرژی و به خصوص مصرف آب و برق، زمان آغاز به کار ادارات و از جمله بانک ها را یک ساعت به جلو کشیده است.
در استان خراسان رضوی نیز مقام عالی استان ابتدای هفته جاری اعلام کرد: ساعت کار ادارات و بانک های استان به دلیل افزایش فزاینده دمای هوا از روز سه شنبه 19 تیرماه به مدت یک هفته از ساعت 6 و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه خواهد بود.
اما در دومین روز اجرای طرح و تا ساعت 6 و 45 دقیقه بامداد امروز که خبرنگار ایرنای دفتر تربت حیدریه، حداقل به چند بانک این شهرستان مراجعه کرد، کارمندان بانک ها در حالی در انتظار مراجعان لحظه شماری می کردند که خبری از مشتری نبود!
صرف نظر از اینکه تنها مدیریت بانک ملی و موسسه مالی اعتباری نور برای تهیه این گزارش با خبرگزاری جمهوری اسلامی همکاری داشتند، اما واقعیت آن است، کلیه خیابان های تربت حیدریه در لحظه تهیه گزارش خلوت و حتی رانندگان تاکسی خطی نیز برای آنکه حوصله شان سر نرود، مشغول نظافت خودروهای خود بودند.
راستی چرا در شرایط عادی مردم ساعت 7 صبح به پشت درب بانک ها مراجعه کرده و به اصطلاح زنبیل می گذارند؟ همین مردم حتی از ساعت 7 و 25 دقیقه با سکه و دسته کلید به پشت شیشه بانک ها می زنند و می پرسند چرا حتما باید راس ساعت 7 و 30 کارتان را آغاز کنید؟
همین شهروندان اعتراض می کنند محض رضای خدا به فکر مردم باشید و 10 دقیقه زودتر کارتان را آغاز کنید، اما حالا که دولت 'یک ساعت' زودتر درب بانک ها را باز گذاشته، نه از تاک نشانی هست و نه از تاک نشان!
در پاسخ به این اظهارات معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار تربت حیدریه به خبرنگار ایرنا گفت: تمام این ها به تغییر ذائقه مردم باز می گردد و تغییر در رفتار شهروندان هم، نیازمند زمان زیاد است.
مهدی عباسپور افزود: گواه این ادعا تغییر ساعت در روزهای یکم فروردین و یکم مهر هر سال است که نهادینه شده و مردم خودبخود با تغییر زمان، خود را تطبیق می دهند.
وی در پاسخ به این سووال که آیا تاکنون اجرای تغییر ساعات کار ادارات در یکم فروردین و مهر ماه هر سال و سود و زیان اقتصادی که از قبل اجرا یا فقدان اجرای آن حاصل شده، ارزیابی و نتایج مفید یا مضر آن به اطلاع شهروندان رسیده است یا نه، گفت: من اطلاعی ندارم.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.