سیدجواد هاشمی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب دو کاروان 9 و 30 نفره از جوانان لبنانی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و با حضور در اداره امور زائران غیرایرانی جشن ازدواج گروهی برای آنان برگزار شد.
وی ادامه داد: دیروز جشن ازدواج برای کاروان 9 نفره لبنانی در اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد.
رئیس اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: اخیرا تولیت آستان قدس سفری به لبنان داشت که طی آن تفاهمنامه ای فرهنگی بین دولت لبنان و آستان قدس رضوی منعقد شد و در این راستا تبادلات فرهنگی و حضور بیشتر زائران لبنانی، هدفمندی این زیارتها و سفرهای آنان به حرم مطهر را شاهد هستیم.
وی افزود: تبادل فرهنگی آستان قدس رضوی با کشور لبنان در قالب عرضه تولیدات فرهنگی نظیر کتاب و نرم افزار، ترویج فرهنگ رضوی در لبنان در قالب برگزاری برنامه های فرهنگی، حضور اساتید قابل استفاده در حوزه زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی انجام می گیرد.
هاشمی نژاد ادامه داد: حوزه خدمات این نهاد به زائران غیرایرانی شامل ارائه مشابه همه خدماتی است که به زائران ایرانی در حرم مطهر رضوی ارائه می شود. یکی از این خدمات فراهم کردن بستر خطبه عقد در کنار مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) است که مشابه این بستر برای زائران غیرایرانی فراهم شده است.
وی گفت: در اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در کنار جاری کردن خطبه عقد برای زوجین، خدماتی از جمله ارائه سبک و سیاق زندگی رضوی، اهدای اقلام فرهنگی و ارائه خدمات مشاوره خانواده نیز فراهم می شود. برای نخستین بار است که گروهی از زوجین لبنانی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و جاری کردن خطبه عقد برای زوجین به صورت گروهی در این اداره انجام گرفته است.
او به حضور یک میلیون و 700 هزار زائر غیرایرانی طی پارسال در حرم مطهر رضوی اشاره و بیان کرد: بیشترین گروه زائران غیرایرانی در حرم مطهر به ترتیب مربوط به عرب زبانها، اردوزبانها و آذری زبانها است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.