سیده معصومه مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشترکین اداری و تجاری نیز اگر در ساعات اوج بار 10 درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند شامل طرح تشویقی و اعمال تخفیف در صورتحساب برق مصرفی خود خواهند شد.
وی اظهار کرد: مشترکینی که دارای مولد برق اضطراری هستند در صورتی که در ساعات اوج بار مولدهای خود را وارد مدار نمایند و از برق شبکه سراسری استفاده نکنند، برق تولیدی آنها خریداری شده و از صورتحساب برق مصرفی آنان کسر خواهد شد.
وی گفت: در صورت مشارکت مشترکین خانگی، صنعتی و عمومی در کاهش مصرف برق، تخفیف هایی در قبض برق آنها اعمال می شود.
مرادی افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش بارندگی به ویژه در سال گذشته که باعث کاهش تولید نیروگاه های برق آبی شده، همکاری مردم در اجرای سیاست های اصلاح الگوی مصرف برق و مدیریت مصرف در ساعات اوج بار، کمک بسیار به این صنعت برای تأمین برق مطمئن و پایدار در تابستان امسال خواهد کرد.
وی اظهار کرد: در همین راستا هفته دوم تیر ماه (9 الی 15 تیر) به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف برق در استان خراسان رضوی نامگذاری شد تا با همراهی و مشارکت مردم شاهد تداوم خدمات صنعت برق و برقراری مطلوب جریان برق در تمام مناطق باشیم.
وی بیشترین مصرق برق بین مشترکین شرکت برق مشهد را مربوط به مشترکین خانگی دانست و استفاده از لامپ های کم مصرف و LED استاندارد، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف از جمله ماشین های لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جارو برقی در ساعات اوج بار (11 تا 15 و 19 تا 23)، توجه به برچسب انرژی هنگام خرید لوازم برقی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و نصب سایبان روی آنها را از جمله راهکارهای ساده برای مدیریت مصرف برق توسط مشترکین خانگی برشمرد.
شرکت توزیع نیروی برق مشهد به یک میلیون و 500 هزار مشترک خدمات می دهد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.