هادی نمازی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک 99 درصد روستاهای شهرستان از نعمت آب آشامیدنی لوله کشی برخوردارند که در هفته دولت امسال جشن برخورداری 100 درصد روستاهای تایباد از این نعمت برپا خواهد شد.
وی افزود: 35 درصد شبکه آبرسانی روستایی تایباد شامل مخازن، شبکه های توزیع و خط انتقال فرسوده است که برای اصلاح آن بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی تایباد ادامه داد: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی ها 11 میلیارد ریال به اجرای طرحهای عمرانی بخش آب روستایی تایباد تعلق گرفت.
وی به مطالبات این شرکت از مشترکان اشاره کرد و گفت: آبفار تایباد 16 میلیارد ریال از مشترکان روستایی طلب دارد.
وی به نیاز روستاهای بخش میان ولایت تایباد به حفر سه حلقه چاه اشاره کرد و افزود: با توجه به افت منابع آبی در 2 روستای سوران و حسینی حفر 2 حلقه چاه در این روستاها ضروری است که برای آنها 10 میلیارد ریال نیاز است.
وی گفت: سرانه مصرف ماهانه برای هر مشترک روستایی تایباد 18 مترمکعب است که هم اکنون سرانه مصرف هر روستایی این شهرستان 170 لیتر در طول شبانه روز است.
وی به طرح های نیمه تمام حوزه آب روستایی اشاره و بیان کرد: مجتمع آبرسانی روستاهای محسن آباد و فرزنه از مهمترین طرح های این بخش است که با اعتبار 86 میلیارد ریال در حال اجراست.
نمازی گفت: شبکه آب روستایی در تایباد هشت هزار و 500 مترمکعب مخزن ذخیره سازی و 200 کیلومتر شبکه توزیع دارد. تولید آب 14 حلقه چاه روستایی این شهرستان 130 لیتر در ثانیه است.
شهرستان تایباد 35 روستا با افزون بر 10 هزار مشترک در حوزه آب شرب روستایی دارد. مرکز این شهرستان در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
5132/7494
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.