حجت الاسلام علی اکبر سبزیان عصر سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: همچنین 9 شهر در خراسان رضوی فاقد کتابخانه عمومی و 25 شهرستان فاقد کتابخانه سایر هستند.
وی ادامه داد: پارسال مقرر شد کتابخانه مرکزی در نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه ساخته شود که مطالعات احداث کتابخانه در نیشابور به پایان رسیده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
مدیرکل کتابخانه های خراسان رضوی گفت: با مساعدت سازمان مدیریت برنامه ریزی استان مبلغ 15 میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه مرکزی در سبزوار اختصاص یافته و آغاز عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی تربت حیدریه نیز در دست پیگیری است.
وی افزود: هم اینک 24 پروژه نیمه تمام کتابخانه در خراسان رضوی وجود دارد که برای تکمیل آنها 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
او مجموع زیربنای کتابخانه های کنونی را در خراسان رضوی 70 هزار و 723 مترمربع ذکر و بیان کرد: این میزان باید تا پایان برنامه ششم توسعه به 98 هزار و 738 مترمربع برسد.
مدیرکل کتابخانه های خراسان رضوی ادامه داد: طبق استاندارد به ازای هر 25 هزار نفر باید یک کتابخانه وجود داشته باشد ولی سرانه کتابخانه در این استان یک کتابخانه به ازای 32 هزار نفر است. همچنین بر اساس استاندارد میانگین طول عمر ساختمان کتابخانه های عمومی 21 سال است اما 45 درصد کتابخانه های خراسان رضوی بیش از 30 سال عمر دارند و 65 درصد آنها هم نیازمند بازسازی هستند.
استان شش میلیون و 400 هزار نفری در خراسان رضوی 202 باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل دارد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.