علیرضا رشیدیان شامگاه یکشنبه در دیدار با اعضای هیات رئیسه مجمع مشورتی جوانان خراسان رضوی در مشهد افزود: می توان از جوانان در حوزه هایی همچون استارتاپها، پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی، معاونت اقتصادی استانداری و مقاومسازی خانه های روستایی بهره برداری کرد.
وی همچنین قول داد که فصلی یک بار با هیات رئیسه مجمع مشورتی جوانان استان دیدار داشته باشد و از فرمانداران شهرستانها نیز خواست ضمن برگزاری جلسات با مجمع مشورتی جوانان هر شهرستان در تامین مکان و ملزومات کاری این مجمع همکاری کنند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: جوانان در مقطع فعلی باید از مسائل شکلی گذشته و بتوانند به رسالت انسان بودن یا به تعبیر دکتر شریعتی تکلیف انسان بودن خود عمل کنند.
وی گفت: انسانها به دنیا نیامده اند که بخورند و بیاشامند و سپس دنیا را ترک کنند چون این دنیا باید محل هنرمندی ما باشد و بتوانیم اثری ماندگار ایجاد کنیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکلات جوانان ادامه داد: پرداخت وام و تسهیلات نباید به سیاهچاله ای برای جوانان تبدیل شود که در آن گرفتار و مدیون نظام بانکی شوند.
وی افزود: جوانان ما این ظرفیت و توانایی را دارند که بتوانند با مشاوره به امور و کارهای تولیدی و اشتغال و کارآفرینی بپردازند.
مجمع مشورتی جوانان در راستای جلب مشارکت اجتماعی برای مدیریت امور در شهرستان استان خراسان رضوی راه اندازی شده است.
همچنین 31 سازمان مردم نهاد(سمن) برای رفع مشکل اشتغال و ازدواج جوانان در خراسان رضوی فعالیت دارند و 330 سمن نیز در حال اخذ مجوز برای فعالیت در این زمینه هستند.
یک میلیون و 616 هزار نفر از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی را قشر جوان تشکیل می دهند. بر اساس استانداردهای موجود سنین 15 تا 29 سال سن جوانی تعریف شده است.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.