حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری روز شنبه در نشست اعضای بسیج رسانه خراسان رضوی به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه انتشار برخی اخبار احساس ناامنی در جامعه ایجاد می کند افزود: دستگاه قضا محدودیت هایی برای اطلاع رسانی در برخی پرونده ها دارد زیرا بیان برخی مسائل حقوقی و قضایی حیثیت افراد را به خطر می اندازد.
وی اظهار کرد: اطلاعات مردم از برخی حوزه ها اندک است و گاهی نیز در شبکه های اجتماعی سوء استفاده هایی صورت می گیرد.
وی گفت: امنیت اخلاقی باید در جامعه حاکم باشد که رسانه ها در این زمینه نقش موثر دارند.

* قصاص برای قاتلین ندا و امیرحسین
حجت الاسلام مظفری در باره پرونده های قتل ندا دختر هفت ساله افغانستانی در شهرک شهید رجایی مشهد و قتل امیرحسین دانش آموز 10 ساله مشهدی نیز افزود: این 2 پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفتند و قاتلان در مدت کوتاهی دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: در هر 2 پرونده موضوع هتک حرمت مطرح بود اما در هیچ یک انگیزه شوم قاتلان محقق نشده بود.
وی با بیان اینکه حکم قصاص برای 2 متهم این پرونده ها صادر شده است گفت: این حکم پس از تایید دیوان عالی کشور در ملاء عام اجرا خواهد شد.
ندا علیزاده هفتم فروردین ماه امسال در شهرک شهید رجایی مشهد برای خرید نان از خانه بیرون رفت اما پس از چند ساعت جسدش داخل کیسه ای در همان منطقه پیدا شد.
این دختر بچه توسط سبزی فروش محل به قتل رسیده بود.
جسد امیرحسین دانش آموز ١٠ ساله مشهدی نیز که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود پنجم اردیبهشت در محدوده شهرک صنعتی شاندیز پیدا شد و قاتل وی پس از 33 ساعت از وقوع جرم دستگیر شد.
قاتل مزبور این پسربچه را از مقابل منزلش در خیابان شهید موسوی قوچانی مشهد ربوده بود.

* ارتقای سطح رضایتمندی از دستگاه قضا با اطلاع رسانی به موقع
مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: مردم باید از طریق رسانه های داخلی در جریان اقدامات دستگاه قضایی قرار گیرند تا سطح رضایتمندی آنان از این دستگاه افزایش یابد.
عباس محمدیان افزود: با توجه به برخی بی اخلاقی ها در فضای مجازی و رسانه های بیگانه، اطلاع رسانی به موقع و دقیق از اقدامات قضایی از طریق رسانه های داخلی می تواند بسیاری از این توطئه ها را خنثی کند.
وی اظهار کرد: برگزاری جلسات نقد و گفت و گو پیرامون مسائل قضایی استان بین مسئولان قضایی و اصحاب رسانه و برگزاری دوره های آموزشی ویژه خبرنگاران حوزه قضایی نیز ضروری است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.