سردار حسین سلامی عصر پنجشنبه در همایشی با عنوان 'مثل چمران' به مناسبت سالگرد شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: بزرگی یک ملت به بزرگی شعاع اندیشه، میدان آرمانها و اندیشه است.هر چه زمان می گذرد به مدد تجربه بیشتر می فهمیم که بزرگی و عظمت یک ملت به وسعت جغرافیایی آن، سرمایه های مادی، کمیتها و اعداد نیست.
وی ادامه داد: هر کدام از استادان دانشگاه یک مرجع فکری برای جامعه، مروجان علم و سازندگان بنای اندیشه و تفکر در جامعه هستند و رسالتشان این است که بنیادهای مستحکم ذهن و قلب جامعه را بسازند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: استادان دانشگاه، قدرت نفوذ معنوی، تکثیر اندیشه و ترویج الگو و مدل برای بسیاری از افراد هر جامعه دارند چنان که شهید دکتر مصطفی چمران بود. امروز انقلاب ما بیش از هر زمان دیگری به استحکام در بنیادهای تفکر، اعتقاد و باور خود نیازمند است.
یکی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: ملت ما در سال 1357 پرونده استبداد را بست و در سال 1358 با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بطور مستقیم با نظام سلطه درگیر شد و امروز رسالتش دولت سازی و جامعه سازی مبتنی بر مکتب امام خمینی(ره) است.
علیرضا زاکانی افزود: کسی پیرو مکتب امام خمینی(ره) است که اهل ایمان باشد، مکتب اسلام را به عنوان مکتب کامل قبول داشته باشد، به امامت جامعه و ولی فیقه اعتقاد داشته باشد، به دنبال مردمسالاری دینی باشد و انقلاب اسلامی ایران را مقدمه ظهور امام مهدی(عج) بداند و توابع منطقه ای و جهانی آن را بپذیرد.
وی ادامه داد: 39 سال در کشور عده ای مسئولیت داشتند که این پنج باور حداقلی را قبول نداشتند لذا هم اکنون جمهوری اسلامی دچار اختلاف فاز معناداری با انقلاب اسلامی شده که بسیج استادان باید این اختلاف را پر کند.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.