محمود بنانژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال هم طبق سالیان گذشته براساس توافق اتاق اصناف مشهد با اداره امور مالیاتی این شهر، افرادی که سقف فروش خدمات و کالاهایشان در سال 1396 تا سقف 2 میلیارد و 400 میلیون ریال باشد می توانند از توافق موسوم به تبصره ماده 100 استفاده کنند.
وی اظهار کرد: طبق این توافق افرادی که مالیات قطعی سال 1395 خود را با پنج درصد افزایش در سال 1396 اظهار کنند، رقم اعلامی برای آنها قطعی محسوب خواهد شد.
وی گفت: علاوه بر آن افرادی که مالیات سال 1396 خود را تا سقف 50 میلیون ریال اعلام کنند مالیات امسال آنان هشت درصد و برای افرادی که بیشتر از 50 میلیون ریال اعلام کنند 15 درصد نسبت به سال 1395 افزایش می یابد.
بنا نژاد افزود: این افراد می توانند اظهارنامه خود را تکمیل و مالیاتشان را قطعی کنند به شرط این که مدارک بیشتر از موارد اظهار شده در پرونده مالیاتی آنها نباشد.
وی اظهار کرد: افرادی که فرم تبصره ماده 100 را پر می کنند نیاز به ارائه اظهار نامه ندارند و این فرم در کافی نت ها و دفاتر پیشخوان و پستی ارائه می شود.
وی گفت: توافق های مزبور اختیاری است و صاحبان صنوف می توانند از این توافقها استفاده نکنند که در این صورت باید اظهارنامه خاص خود را ارائه کنند.
بنا نژاد افزود: آخرین مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی مشاغل تا ساعت 24 روز 31 خرداد ماه جاری است و پس از اتمام این فرصت صاحبان مشاغل نمی توانند از معافیت مالیاتی سالیانه بهره مند شوند و مشمول جرایم عدم تسلیم اظهارنامه می شوند.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.