به گزارش ایرنا، در این مسیرتاریک و پرتردد 2 کیلومتری حد فاصله بهشت حسین تا میدان هنرستان محل کارگاه های صنعتی؛ کشتارگاه؛ کارخانه های پسته و ورودی جاده های روستایی شمس آباد ،جنت آباد به شهرفیض آباد می باشد هر سال شاهد تصادفات و حوادث ناگواری است که ضمن وارد کردن خسارات جانی و مالی زیادی خانواده های بسیاری را دغدار کرده و می کند.
فوت 2 دانش آموز 17 ساله سوار بر موتورسیکلت در اثر برخورد با یک دستگاه خودروی وانت در اوایل مهرماه پارسال و موارد مشابه دیگر تنها نمونه های کوچکی از به کام مرگ رفتن اهالی در این منطقه است.
با توجه به حجم تردد زیاد کشاورزان در این مسیر و عرض کم جاده که زمینه ساز بروز حوادث ناگوار می باشد، به نظر می رسد تعریض و تجهیز جاده به آیلندگذاری و جداسازی مسیر رفت و برگشت می تواند کمک شایانی به کاهش و یا حذف تصادفات کند.
رضا ناصح معتمد و شهروند فیض آبادی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مسیر 2 کیلومتری بهشت حسین، بسیار خطرناک و پرحادثه است و با توجه به اینکه محل تردد کشاورزان، دامداران، کشتارگاه، واحدهای صنعتی، جاده قدیم روستای همت آباد و 2 روستای شمس آباد و جنت آباد است می طلبد تا مسوولان شهرستان و اداره کل راهداری استان پیگیر توسعه و جداسازی این مسیر باشند.
رییس شورای اسلامی شهرستان مه ولات نیز در این باره ضمن گلایه از وضع موجود، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه این مسیر نقطه بسیار وحشتناک برای مردم شده و شاهد اتفاقات بسیار ناگوار در آن هستیم.
حجت الاسلام سیدجابر هاشمی افزود: از مسوولان تقاضا دارم در امر بهسازی مسیر با تعریض و نصب آیلند و جداسازی دو مسیر رفت و برگشت، دیگر شاهد نارضایتی مردم و بروز حوادث ناگوار در این مسیر نباشیم.
رییس شورای اسلامی شهر فیض آباد نیز با اشاره به گلایه شهروندان مبنی بر پیگیر نبودن شورای شهر و شهرداری در خصوص ورودی شهر فیض آباد به خبرنگار ایرنا گفت: مسیر ورودی از سمت میدان هنرستان تا ورودی بهشت حسین جزو محدوده ی شهر نیست، بلکه در حوزه استحفاظی اداره راه و حمل و نقل جاده ای است و شهرداری حق دخالت در این حوزه را ندارد.
غلامرضا عزار گفت: چنانچه مسوولان استان و شهرستان اعتباری برای این موضوع تخصیص دهند، شهرداری نیز حاضر است به منظور بهینه سازی مسیر مذکور با اداره راه و حمل و نقل جاده ای همکاری کند.

600میلیون تومان اعتبار مورد نیاز برای ایمن سازی و تجهیز مسیر
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مه ولات نیز در گفت وگو باخبرنگار ایرنا گفت: محور بهشت حسین تا میدان هنرستان تا تیر ماه سال 91 در اختیار شهرداری بوده و از آن تاریخ به بعد و با توجه به تصویب طرح جامع شهر و خارج شدن از محدوده قانونی برای نگهداری، در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت .
عباسعلی بخشی افزود: پارسال با پیگیری های فراوان و دریافت قیر رایگان، با وجود مشکلات اعتباری و نبود قیر کافی، اما همزمان با عملیات روکش، تعریض و ارتقای محور نیز در دستور کار قرار گرفت و محور را از راه روستایی 6 متری به راه شهری فرعی با عرض 7/30 ارتقاء دادیم.
وی گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته از آنجا که تعداد زیادی از کارگاه های شهری، باغات کشاورزی و چاه موتورها و کارگاه های فرآوری پسته در مسیر مذکور قرار دارند و این امر در کنار تردد اهالی روستاهای جنت آباد، شمس آباد و فتح آباد از این مسیر، باعث افزایش ناگهانی ترافیک بخصوص در ایام برداشت محصول پسته می شود و بر همین اساس تعریض یا جداسازی مسیر رفت و برگشت این محور به موازات ارتقای فرهنگ رانندگی تاثیر چشمگیری در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی خواهد داشت که این امر نیازمند تخصیص اعتبار مناسب از طرف کمیته برنامه ریزی شهرستان است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مه ولات میزان اعتبار لازم برای ایمن سازی و تجهیز این مسیر 2 کیلومتری را 6 میلیارد ریال عنوان کرد.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.