به گزارش ایرنا حسین شرافتی راد، دوشنبه در کارگروه اشتغال این شهرستان افزود: این میزان اعتبار به جوانان جویای کار و افراد واجد شرایط در قالب طرحهایی چون ایجاد واحدهای تولیدی، صنعتی و دامداری سبک و سنگین اختصاص یافته که برای 36 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: بیش از 200 طرح اشتغالزایی در این شهرستان با اعتباری افزون بر 250 میلیارد ریال مصوب شده که تامین آن به صورت شناور خواهد بود.
وی اعلام کرد: پارسال نیز 12 میلیارد ریال اعتبار در حوزه مشاغل خانگی چون فرت بافی، صنایع دستی، خیاطی و قالیبافی به متقاضیان این شهرستان تعلق گرفت که بیش از 80 درصد آن جذب شده و منجر به اشتغال 260 نفر در این منطقه شد.
وی ادامه داد: سه هزار و 309 نفر اشتغال در سال 96 برای این شهرستان منظور شده بود که تا پایان سال بیش از 52 درصد آن به میزان هزار و 700 نفر محقق شد که این تعهد در سال جاری هزار و 542 نفر تعیین شده است.
فرماندار تایباد با بیان اینکه 30 هزار و 22 نفر در این شهرستان شاغل هستند، اظهار کرد: 87 هزار و 652 نفر از جمعیت این شهرستان مرزی بالای 10 سال دارند که مجاز به انجام فعالیت در حوزه های مختلف بازار کار هستند.
شرافتی راد افزود: بیش از 80 درصد جمعیت این خطه به کار کشاورزی و دامپروری مشغولند که همجواری با کشور افغانستان فرصتی مناسب برای جلوگیری از خام فروشی و بستری برای صدور انواع محصولات کشاورزی به خارج از کشور است.
وی از اختصاص 380 میلیارد ریال اعتبار در قالب اشتغال فراگیر در شهرستان تایباد خبر داد و گفت: بیشترین اعتبار اختصاص یافته در حوزه مشاغل خانگی است که مربوط به ادارات صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی است.
تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.