معاون فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزشی جامعه المصطفی العالمیه مشهد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این چارچوب هزار و 200 طلبه غیرایرانی شامل 600 طلبه مجتمع آموزشی مشهد و 600 نفر از دیگر مراکز جامعه المصطفی در سطح کشور به مدت سه روز در مشهد معتکف شده اند.
حجت الاسلام محمدرضا نجاتی افزود: پارسال 900 نفر در اعتکاف رمضانیه مسجد گوهرشاد شرکت کرده بودند. 12 سال است که طلاب غیر ایرانی در اعتکاف رمضانیه در مشهد شرکت می کنند.
وی ادامه داد: اعتکاف در دهه آخر ماه مبارک رمضان از سنتهای نبوی است. بهترین زمان برای اعتکاف دهه آخر ماه رمضان و طبق روایات تاکید بر اعتکاف در این ماه نسبت به ماه رجب بیشتر است.
شش هزار و 200 طلبه غیر ایرانی از 70 ملیت در مجتمع آموزشی جامعه المصطفی العالمیه مشهد تحصیل می کنند.

* اعتکاف هزار طلبه ایرانی
مدیر امور طلاب حوزه علمیه خراسان هم به خبرنگار ایرنا گفت: هزار نفر از طلاب خراسانی در اعتکاف رمضانیه شرکت کردند که نسبت به پارسال 200 نفر بیشتر شده است.
حجت الاسلام جعفر ریحانی افزود: در این چارچوب 620 نفر از برادران طلاب در شبستان تبریزی مسجد گوهرشاد و 380 نفر از طلاب خواهر در شبستانهای میلانی و نجف آبادی این مسجد معتکف شده اند.
وی گفت: برگزاری حلقه های معرفت، محفل انس با قرآن و تفسیر، شرکت در مراسم جزء خوانی و بهره مندی از سخنرانیهای موضوعی برخی از برنامه های جمعی معتکفان است.
حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون افزون بر 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است. 7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.