حجت الاسلام جمال ایزدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخشی از غرفه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی قرآنهایی قرار گرفته که مراجعان با خرید هر یک به قیمت هفت هزار تومان آنها را وقف محافل قرآنی می کنند. پارسال نیز پنج هزار جلد قرآن کریم در این استان وقف و در مراکز و محافل قرآنی توزیع شد.
وی ادامه داد: تعداد موقوفات قرآنی در خراسان رضوی قابل توجه نیست و موقوفات موجود در این بخش بیشتر در حوزه آموزش و خواندن قرآن کریم است لذا شیوه مذکور می تواند به افزایش موقوفات قرآنی در استان کمک کند.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در تشریح سایر بخشهای غرفه این اداره کل در نمایشگاه قرآن مشهد گفت: بخش کودک اختصاص به بازی و سرگرمی با مفاهیم قرآنی دارد که از ابتدای برپایی نمایشگاه تاکنون سه هزار و 230 نفر در آن حضور یافته اند.
وی افزود: بخشی از این غرفه اختصاص به ثبت نام متقاضیان در موقوفه های مشارکتی با موضوعات 'ایثار و شهادت، دانشکده علوم قرآنی، علم و فناوری و ساختمان موقوفی حضرت زهرا(س)' دارد که از ابتدای نمایشگاه تاکنون هشت نفر در این موقوفات مشارکت کرده اند.
او ادامه داد: ثبت نام در مسابقات قرآنی و در مراکز مجازی حفظ قرآن، غرفه مشاوره وقف و غرفه مربوط به تشریح فعالیتهای بقاع متبرکه امامزادگان استان از دیگر بخشهای غرفه مربوط به این نهاد در سیزدهمین نمایشگاه ملی قرآن و عترت مشهد است.
سیزدهمین نمایشگاه ملی قرآن و عترت با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مشهد از اول تا دهم خرداد جاری در عرصه میدان شهدای مشهد پذیرای عموم علاقه مندان است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.