مسعود ریاضی روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با گذشت افزون بر دو دهه هنوز اقدام شاخصی در اخیا توس صورت نگرفته است. پس از فرمان رهبری شورای عالی احیا توس تشکیل شد ولی به دلیل بروکراسی پیچیده و معیوب موفقیتی حاصل نکرد.
وی ادامه داد : شورای پنجم شهر و شهرداری مشهد با آغاز فعالیت سعی کرد در امر احیا توس وارد شود از همین رو کمیسیون توسعه و عمران توس در شورای شهر مشهد تشکیل شد و تاکنون اقداماتی صورت گرفته است. امروز اداره های کل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی خراسان رضوی و نیز شهرداری مشهد برای احیا منطقه توش در تلاش هستند.
عضو شورای شهر ناآگاهی و فقدان شناخت کافی از فردوسی و توس را آفت توصیف و بیان کرد: برای رفع این آفت تلاش زیادی نیاز است. باید بیش از پیش در خصوص شناساندن فردوسی و شاهنامه به عنوان میراث کهن زبان فارسی و ایران زمین تلاش کرد.
طرح بازپیرایی پیشخوان آرامگاه فردوسی با مشارکت شهرداری مشهد و اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی فرودین ماه امسال در دستور قرار گرفته است.

* کمک 10 میلیارد ریالی به دانش آموزان استثنائی
همچنین در نشست امروز شورای شهر مشهد 'لایحه ارائه خدمات ایاب و ذهاب به دانش آموزان استثنائی' مصوب و شهرداری مکلف شد سالانه تا سقف 10 میلیارد ریال نسبت به ارائه خدمات ایاب و ذهاب به دانش آموزان استثنائی با نظارت سازمان تاکسیرانی تخصیص دهد.
در ادامه این نشست همچنین با تصویب اعضای شورای شهر، شهرداری مشهد مکلف شد به منظور حمایت از ایثارگران نسبت به صدور مجوزهای بازارهای سیار سازمان میادین، میوه و تره بار با اعمال 50 درصد تخفیف اقدام کند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.