به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری تربت حیدریه افزود: اهمیت این مبالغ زمانی بیشتر مشخص می شود که ما شرایط خاصی را که دولت در آن قرار گرفته است را، در نظر بگیریم.
وی با اشاره به دریافت 75 فقره نامه از سوی فرماندار و نماینده مردم مجلس در خصوص نیازهای منطقه گفت: مفاد برخی نامه ها مربوط به وزارت خانه بهداشت و درمان و برخی به هیات دولت و شخص رییس جمهوری باز می گردد.
قاضی زاده در خصوص بیمارستان زاوه نیز گفت: پیشرفت فیزیکی این بیمارستان 20 درصد است و بیمارستان امام حسین(ع) توسط وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت است که امیدواریم اگر همه چیز خوب پیش برود، ظرف یک سال آینده به بهره برداری برسند.
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: 60 سال قبل بیمارستانی در زاوه ساخته شده که متاسفانه هنوز با همان امکانات قبلی به ارایه خدمات می پردازد و این شایسته مردم منطقه نیست .
سعید باستانی افزود: از سوی دیگر موضوع بدهی های بیمارستان تربت حیدریه با توجه به میزان بودجه پایین، تاثیرات خود را در حوزه بهداشت و درمان منطقه گذاشته است.
وی همچنین به کمبود تجهیزات نظیر ام آر آی، مسکوت گذاشته شدن اورژانس هوایی که از پارسال مکاتبات آن انجام شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است، اشاره کرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز به طرح تحول نظام سلامت اشاره و اظهار کرد: این طرح یکی از مهم ترین برنامه های سلامت کشور در چند سال اخیر است که با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و با شعار 'پرداخت کمتر از جیب مردم'، از 15 اردیبهشت سال 93 در کشور به اجرا درآمد.
احمدعلی موهبتی افزود: اهمیت اجرای موفق طرح زمانی برای ما بیشتر مشخص می شود که بدانیم تا زمان اجرای طرح، زیربنای ساختمان های بهداشت و درمان ما فقط 15 هزار مترمربع بود، اما امروز این رقم به 68 هزار متر مربع پروژه درمانی ساخته شده یا در دست ساخت در این منطقه می رسد.
به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز وارد تربت حیدریه شده و در بدو ورود مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شبانه روزی کدکن را افتتاح کرد.
امروز با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزشی پزشکی 26 پروژه در حوزه بهداشت و درمان افتتاح شد که برای ساخت، تکمیل و تجهیز این پروژه ها 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
در سفر یکروزه سید حسن قاضی زاده هاشمی سفر چند ساعته به شهرستان زاوه، نشست خبری با اصحاب رسانه و شرکت در شورای اداری گنجانده شده بود.
وی امشب تربت حیدریه را به قصد مشهد ترک کرد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
این دانشگاه 162 تخت در دو بیمارستان شهرهای مه ولات و زاوه دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای 32 نفر عضو هیات علمی و 766 نفر دانشجو است که دانشجویان در 9 رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.
ناوگان آمبولانسی این مرکز درمانی این شهرستان به 39 دستگاه می رسد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.