احمدعلی موهبتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این سفر وی از نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژهشی نخبگان جوان این خطه بازدید می کند، افزود: اکنون مرکز رشد شهرستان تربت حیدریه کار ساماندهی و حمایت از 32 شرکت دانش بنیان واحد فناور را به عهده دارد.
وی گفت: فردا همچنین این شهرستان میزبان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است تا به طور همزمان از 26 پروژه در حوزه بهداشت و درمان رونمایی شود که برای ساخت، تکمیل و تجهیز این پروژه ها 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
موهبتی همچنین با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس 60 درصد بودجه کشور عمرانی و 40 درصد جاری بود، اما حالا وضعیت کشور به جایی رسیده که 90 درصد بودجه کشور جاری و تنها 10 درصد به امور عمرانی اختصاص دارد، گفت: این آسیب بزرگی است و باید نقش آفرینی را به بخش مردم واگذار کنیم که خوشبختانه در این شهرستان افراد خیر از دولت نیز پیشتاز می باشند.
وی افزود: کل بودجه تملک دارایی ما با احتساب پول نفت و گاز و با فرض اینکه با لابی گری بتوانیم خیلی زیاد بگیریم، به 400 میلیارد ریال هم نمی رسد و این در حالی است که خیران در این خطه 500 میلیارد ریال پروژه در دست اقدام دارند.
موهبتی گفت: اهمیت جایگاه خیران در این شهرستان زمانی بیشتر مشخص شود که بدانیم بخش خصوصی این روزها به شدت در تب تصمیمات غلط کشور می سوزد و مشکلاتش جدی می باشد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد واقع است.
6121/9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.