حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بنیاد همچنین اقدام به برگزاری دوره های مقدماتی در دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مساجد، هیات های مذهبی و آموزش و پرورش نموده که برکات بسیار خوبی داشته است.
وی اظهار کرد: کانون های مهدویت نیز از سوی این بنیاد در برخی مراکز دانشگاهی استان راه اندازی شده است.
وی گفت: در این راستا اقدامات خوبی در عرصه پژوهش و دانش انجام شده که می طلبد نخبگان فرهنگی مانند
ائمه جماعات و استادان دانشگاه ها هر چه بیشتر با معارف مهدویت آشنا شوند تا بتوانند آنها را به نسل نو منتقل نمایند.
حجت الاسلام موسوی نسب افزود: چندین هزار روایات از ائمه اطهار (ع) در باب حضرت مهدی موعود (عج) وجود دارد که به آنها کمتر پرداخته شده و علائم و شرایط ظهور حضرت مهدی (عج) نیز کمرنگ بیان شده است لذا نخبگان عرصه مهدویت باید با توجه به شبهات و آسیب هایی که مهدویت را تهدید می کند، بیشتر به علائم و شرایط ظهور بپردازند.
وی اظهار کرد: لازمه اشاعه فرهنگ مهدویت در جامعه، آغاز کار از مهدهای کودک است در حالی که مهدویت در حوزه های علمیه، دانشگاهها و آموزش و پرورش نیز در حاشیه قرار گرفته است.
وی برنامه ریزی نخبگان برای نزدیک کردن جامعه کنونی به جامعه آرمان شهر مهدی (عج)، آشنا کردن جامعه با مهدویت اصیل برای جلوگیری از گرفتار شدن مردم در دام فرقه ها، شیطنت ها و گروه های انحرافی و اختصاص بودجه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد.
وی گفت: باید همه دست به دست دهیم تا اسلام ناب مدنظر امام راحل در مقابل اسلام آمریکایی و مهدویت ناب مد نظر معظم له در مقابل عرفان ها و مدعیان دروغین را به جامعه منتقل کنیم.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.