به گزارش ایرنا قاسمعلی خدابنده، دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: البته با احتساب بازنشستگی پنج هزار معلم در سال جاری و استقرار پایه دوازدهم، این کمبود به 13 هزار و 800 معلم می رسد که با دانش آموختگی 1800 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان، بخش اندکی از این نیاز جبران می شود.
وی با بیان اینکه حقوق هزار نیروی حق التدریس آزاد آموزش و پرورش استان تا پایان فروردین ماه امسال پرداخت شده، افزود: شاغلان آموزش و پرورش نیز در قبال ارائه خدمات حق التدریسی 6 ماه مطالبه دارند که با احتساب هر ماه 60 میلیارد ریال، رقمی در حدود 360 میلیارد ریال به آنان بدهی داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه امسال انتخاب معلم نمونه با توجه به شاخص های کیفی و کمی به صورت توامان انجام شده، گفت: امسال هزار و 384 معلم نمونه و برتر در سطح مناطق و شهرستان های استان برگزیده شده اند که از این تعداد 115 معلم نمونه استانی شده اند.
وی با اشاره به اینکه امسال معلم نمونه ملی انتخاب نشده و گزینش صرفا تا سطح استانی بوده، افزود: یکی از معلمان نمونه استانی بر حسب انتخاب برای شرکت در آیین ملی روز معلم در تهران حضور خواهد یافت.
استان خراسان رضوی با 90 هزار فرهنگی شاغل، حدود هشت درصد جمعیت فرهنگیان کشور را دارد که یک میلیون و 200 هزار دانش آموز، معادل 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را آموزش می دهند.
5132/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.