رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این مراسم گفت: نیاز بخش تجار جوان هرات دستیابی به سرمایه گذاریهای مشترک با ایران در حوزه تولید صنعتی و صادرات کالاهای رقابت پذیر و کیفی است.
راضیه علیرضایی افزود: ایران به ویژه خراسان رضوی در شرایط کنونی به دنبال صادرات ماشین آلات صنعتی، خدمات فنی و مهندسی، توسعه فناوریها و مشارکت مستمر در فعالیتهای اقتصادی کشورهای هدف صادراتی است.
وی ادامه داد: خراسان رضوی در تولید ماشین آلات صنعتی پیشرفت زیادی کرده و تولید دانش فنی و صدور خدمات فنی مهندسی از توانمندیهای جوانان و حوزه دانشگاهی این استان است.
رئیس اتحادیه تاجران جوان هرات نیز در این نشست گفت: این اتحادیه سه سال پیش تاسیس شد و اعضای آن در زمینه های فرهنگی و اقتصادی فعالیت دارند.
محمد زبیر رحیمی به برگزاری چندین نمایشگاه کالایی از سوی این اتحادیه در هرات اشاره و بیان کرد: 31 خرداد ماه آتی نیز نخستین همایش تاجران جوان ایران و افغانستان برگزار می شود که در راستای فعالیتهای این اتحادیه و تفاهمنامه امروز است.
وی ادامه داد: ولایت هرات چهار میلیون نفر جمعیت دارد و یک شهر فرهنگی و اقتصادی است، همچنین دارای یک شهرک صنعتی با 320 واحد تولیدی مستقر است.
رئیس اتحادیه تاجران جوان هرات گفت: تفاهمنامه ای که بین این اتحادیه و خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی منعقد می شود در راستای حضور شرکتهای وارداتی و صادراتی در همین شهرک و استفاده از دانش فنی و فعالان دانشگاهی خراسان برای ارتقای سطح تولید و بخش زیربنایی اقتصادی هرات است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم افغانستان را مقصد بیشترین صادرات این استان ذکر و بیان کرد: نابرابری حجم صادرات کالا به افغانستان در مقابل واردات کالا از آن کشور به خراسان مهمترین مشکل فعلی در روابط تجاری با آن کشور است.
حسن حسینی افزود: باید مشارکت اقتصادی بین ایران و افغانستان در زمینه ترانزیت کالا، فرآوری مواد معدنی و فرآورده های کشاورزی بیشتر شود و همه واحدهای صنعتی در کشور می توانند با افغانستان شراکت و همکاری اقتصادی داشته باشند.
خراسان رضوی از سمت شرق 302 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد. معبر مرزی و گمرک دوغارون شهرستان تایباد محل عبور صادرات ایران به افغانستان از طریق استان هرات است. هرات در فاصله 120 کیلومتری دوغارون واقع است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.