محمد سنجری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تعاونی های فعال این استان 113 هزار و 993 فرصت شغلی ایجاد شده و سه میلیون و 319 هزار نفر نیز عضو این تعاونی ها هستند.
وی با بیان اینکه پارسال 92 تعاونی در مناطق روستایی این استان تشکیل شده اظهار کرد: تعاونی های مزبور برای هزار و 188 نفر فرصت شغلی ایجاد کردند.
وی در باره تشکلهای کارگری خراسان رضوی هم گفت: پارسال در این حوزه یکصد و 35 تشکل در استان ایجاد شد و اینک با هزار و 132 تشکل رتبه اول کشور در این زمینه را داریم.
سنجری با اشاره به اشتغال ایجاد شده در خراسان رضوی افزود: پارسال یکصد و 23 هزار نفر به جمعیت شاغل استان افزوده شد و برای امسال هم 110 هزار فرصت شغلی هدفگذاری شده است.
وی اظهار کرد: پارسال نرخ مشارکت اقتصادی از 42،1 درصد به 44،1 درصد و نرخ بیکاری از 13،2 درصد به 11،4 درصد رسید که بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری در کشور است.
وی گفت: کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری در این استان در حالی رخ داد که میانگین کاهش نرخ بیکاری در کشور سه دهم درصد بود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه سهم اشتغال پارسال استان در بخش کشاورزی کاهش یافت و از 23،6 درصد به 21،1 درصد رسید افزود: سهم اشتغال بخش خدمات از 45،6 درصد به 47،8 درصد و در بخش صنعت از 30،8 درصد به 31،1 درصد افزایش یافت.

* سازش 27 درصد شکایات کارگری
سنجری همچنین با بیان اینکه پارسال 13 هزار و 825 شکایت در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شد اظهار کرد: 27 درصد این شکایات با سازش حل و فصل شد.
وی گفت: حوادث ناشی از کار در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 13 درصد کاهش یافت و برای امسال نیز کاهش 25 درصدی هدفگذاری شده است.
وی افزود: پارسال 16 هزار و 121 نفر از مقرری بیکاری استفاده کردند که پنج درصد بیش از سال قبل از آن است.
سنجری اظهار کرد: حدود 55 درصد افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می کنند جوانان هستند که کمتر از 2 سال سابقه پرداخت بیمه دارند.
وی گفت: تلاش ما این است که افراد بیکار شده دوباره به کار برگردند که در این راستا 2 هزار و 163نفر از آنان به کار خود بازگشتند.
وی افزود: پارسال با بسته فراگیر اشتغال ریل گذاری مناسبی در زمینه اشتغال ایجاد شد و کمیته صیانت از نیروی کار شاغل نیز تشکیل گردید و با توجه به منابع و اعتبارات 18 هزار میلیارد ریالی استان، اگر بنگاههای اقتصادی دچار مشکل شوند نسبت به حل مشکل آنها اقدام می شود.
سنجری با بیان اینکه برخی مشکلات بنگاههای اقتصادی به دلیل سوء مدیریت و کاهش سطح تکنولوژی است اظهار کرد: 50 درصد مشکلات آنها مربوط به درون بنگاههاست و 50 درصد هم به دیگر مسائل ارتباط دارد.
وی گفت: مدیریت اجتماعی و حمایت از کارگران مورد توجه جدی است و در این راستا پارسال 19 هزار و 602 نفر از کارگران از بیمه تکمیلی درمان و 11 هزار و 131 نفر از امکانات و وسایل رفاهی این اداره کل استفاده کردند. وی افزود: همچنین در سال گذشته 2 هزار و 405 نفر در دوره های مربوط به خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اعتیاد و طلاق آموزش دیدند و 106 مسابقه ورزشی مربوط به کارگران نیز برگزار شد.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.