محمد هادی ضیایی مهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال 25 هزار تن از محصولات تولیدی مجتمع فولاد خراسان شامل شمش و میلگرد با 400 دستگاه واگن به بندرعباس و مرز شلمچه عراق انتقال یافته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش 10 برابری داشته است.
وی اظهار کرد: از این محصولات 23 هزار تن شمش آهن برای صدور به کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا به بندرعباس و 2 هزار تن میلگرد نیز برای صدور به عراق به مرز شلمچه حمل شد.
وی گفت: در سال گذشته 904 هزار تن گندله آهن نیز ازطریق خطوط ریلی کشور به مقصد مجتمع فولاد خراسان حمل شد که نسبت به سال قبل از آن پنج درصد افزایش داشت.
ضیایی مهر افزود: 83 درصد از این مقدار از مبدا گل گهر کرمان به ایستگاه مجتمع فولاد خراسان حمل شد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 417 هزار تن گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس به وسیله ناوگان ریلی جابجا شد که نسبت به سال 95 حدود 23 درصد افزایش داشت.
وی گفت: گوگرد دومین محصول تولیدی پالایشگاه شهید هاشمی نژاد بعد از گاز طبیعی است که به کشورهای چین و هند صادر می شود.
ضیایی مهر افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته از قبیل عدم افزایش حق دسترسی به شبکه ریلی طی چند سال گذشته، شاهد رشد 23 درصدی جابجایی این محصول طی سال گذشته در این حوزه بوده ایم.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه گوگرد جزو کالاهای خطرناک محسوب شده و حمل آن توسط ناوگان جاده ای خطرات است همواره به دنبال افزایش سهم حمل و نقل گوگرد توسط خطوط ریلی بوده ایم.
وی گفت: حمل این مقدار گوگرد در سال 96 سبب کاهش تردد بیش از 18 هزار دستگاه کامیون در جاده شد که به کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده ای و کاهش آلودگی هوا انجامید.
مدیر کل راه آهن خراسان افزود: مجموع بار حمل شده از جمله مواد اولیه و محصولات مجتمع فولاد خراسان توسط راه آهن نیز سبب کاهش تردد 42 هزار دستگاه کامیون در جاده شده است.
12 درصد از مجموع 12 هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور معادل هزار و 500 کیلومتر آن در خراسان رضوی قرار دارد.
در نیمه نخست پارسال یک میلیون و 716 هزار تن بار داخلی و خارجی از طریق راه آهن خراسان جا به جا شد که از این میزان 780 هزار تن مربوط به صادرات، واردات و ترانزیت ریلی از پایانه سرخس بوده است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.