سارا امینیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل وضعیت مالی شهرداری خرید حداقلی گل های فصلی و المان های گل را اجرا کردیم و لذا در سطح حدود سه هزار مترمربع، از گل های فصلی تولید گلخانه های شهرداری آماده و از دهم ماه جاری اقدام به کاشت شدند.
وی گفت: از این روی نوروز امسال شهروندان و مسافران نوروزی شاهد تولیدات گلخانه های شهرداری که دسترنج نیروهای این حوزه است خواهند بود.
امینیان سرانه فضای سبز تربت حیدریه را حدود 8.5 مترمربع عنوان و اظهار کرد: اکنون شهرداری تربت حیدریه دارای 2 پارک جنگلی، 6 پارک ناحیه ای و 25 پارک‌ محلی است.
وی گفت: همچنین سطح زیر کشت درختان شهری با احتساب منطقه شهرک ولیعصر 210 هزار و 740 مترمربع است که این رقم بدون احتساب درختان منطقه جنگلی پیشکوه و بهشت جواد، است.
امینیان افزود: درختان مثمر نیز در سطح حدود 2 هزار و 200 مترمربع در مرکز تولید پارک پیشکوه و پارک ثامن وجود دارد که حدود 600 مترمربع گیاهان دارویی به صورت آزمایشی در مرکز تولید پارک ثامن کاشت شد و هزار و 611 مترمربع نیز آذر ماه امسال بذر انواع درختان از جمله صنوبر، اقاقیا، توت، زیتون تلخ و ارغوان کاشت شد.
وی همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ سازی حفظ فضای سبز شهری بایستی از کودکان شروع شود، لذا طرح همیار فضای سبز برای دانش آموزان مقطع ابتدایی را در دست اقدام داریم که با همکاری آموزش و پرورش و محیط زیست، و نیز احداث پارک‌ های محلی در دستور کار قرار گرفته که از مهم ترین آن ها می توان به فضا سازی آرامستان های متروکه حلی به پارک محله با مشارکت اهالی اشاره کرد.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.