وحید برکچی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: روزانه بیش از 6 میلیون سفر درون ‌شهری در مشهد انجام می شود که 23 درصد آن توسط 13 هزار و 500 دستگاه تاکسی موجود در این شهر انجام می شود.
وی اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی با جا به ‌جایی روزانه یک میلیون مسافر بیشترین جابه جایی مسافران در مشهد را انجام می دهد و اتوبوسرانی مشهد سالانه به طور متوسط 360 میلیون نفر را در این شهر جا به ‌جا می‌ کند.
وی گفت: در آستانه نوروز به منظور تسهیل در رفت و آمد شهروندان و زائران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) سرویس‌ دهی ناوگان اتوبوسرانی مشهد از 16 اسفند ماه با یک ساعت افزایش از 6 صبح آغاز می شود و تا ساعت 21 و 30 دقیقه ادامه می یابد.
برکچی با اشاره به ایجاد سامانه اتوبوسهای تندرو (بی.آر.تی) در مشهد افزود: با ایجاد خط سوم بی.آر.تی روزانه 200 هزار مسافر در این خط جابه جا خواهند شد.
وی از انجام تست اتصال خطوط یک و 2 قطارشهری در میدان شریعتی مشهد خبر داد و اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت ایستگاههای میدان سعدی و میدان دکتر شریعتی در خط 2 قطار شهری به پایان رسیده و به زودی با تکمیل اقدامات ایمنی، این ایستگاهها بازگشایی و اتصال خطوط یک و 2 قطارشهری مشهد برقرار می شود.
وی گفت: به علت اهمیت پروژه اتصال خط یک و 2 قطارشهری، شهرداری با وجود محدودیتهای مالی برای تکمیل این پروژه در بخش سیگنالینگ و تکمیل ایستگاه ‌ها 2 هزار و 500 میلیارد ریال هزینه کرده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به بهره برداری از مرحله نخست خط 2 قطار شهری در اواخر سال گذشته افزود: این خط که از بولوار طبرسی تا میدان شهدا را پوشش می دهد از روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 6 تا 13 به شهروندان و زائران سرویس‌ دهی می‌ کند و در ایام نوروز این سرویس ‌دهی در تمام روزهای هفته و از ساعت 6 صبح تا 15 انجام خواهد شد و سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه در این خط نیز از 20 دقیقه به 10 دقیقه کاهش می یابد.
وی اظهار کرد: روزانه 120 هزار نفر نیز توسط خط یک قطارشهری مشهد از بولوار غدیر تا وکیل آباد و بالعکس جا به ‌جا می‌ شوند و سرویس دهی این ناوگان نیز در ایام نوروز با یک ساعت افزایش از ساعت 6 تا 23 انجام خواهد شد و سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه در این خط از هفت دقیقه به چهار دقیقه کاهش می یابد.
وی گفت: به دلیل وجود مشکلات ترافیکی در شهر مشهد مقرر شده است با تصویب شورای همتا محدوده طرح ترافیک مشهد سال آینده افزایش یابد.
طرح حرکت زوج و فرد خودروها در مشهد در محدوده خیابانهای فدائیان اسلام، بهار، امام خمینی(ره)، شهید هاشمی نژاد، میدان راه آهن، بولوار شهید کاوه، میدان شهید گمنام، بولوار وحدت و خیابان 17 شهریور به سوی حرم مطهر رضوی در تمام روزهای هفته به جز روزهای تعطیل اجرا می شود.
طبق قانون برنامه پنجم توسعه سهم حمل و نقل عمومی در رفت و آمدهای درونی کلانشهرها باید 75 درصد باشد اما سهم کنونی حمل و نقل عمومی درون شهری در مشهد 42 درصد است.
1922/7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.