سید جواد حسینی دوشنبه شب در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی این استان افزود: برخی مدیران گاهی ناآگاهانه و ناخودآگاه این حرکات را از دایره اجتماعی به دایره سیاسی می غلطانند.
وی اظهار کرد: چهارشنبه سوری یک سنت در جامعه ایران است که دارای ویژگی هایی از جمله دیرینگی، جمعی و آیینی است که هر سه ویژگی جنبه اجتماعی دارد.
وی گفت: راهبرد نظام جمهوری اسلامی نیز تاکنون مبارزه با چهارشنبه سوری نبوده و حتی رهبر معظم انقلاب فرموده اند که چهارشنبه سوری با منابع دینی ناسازگاری ندارد.
حسینی افزود: چهارشنبه سوری کارکردهای مثبت داشته و نشاط جمعی، همگرایی و انسجام ملی، همدلی و دوستی و آمادگی برای سال جدید می تواند از کارکردهای مثبت آن باشد.
وی اظهار کرد: البته این مراسم همراه با کارکردهای نامناسب نیز بوده است که مهمترین آنها ضربات جسمی و روحی است که به افراد جامعه وارد می شود.
وی با بیان اینکه با فرهنگ سازی طی 2 سال اخیر، آسیبها و عوارض چهارشنبه سوری کمتر شده است، گفت: آموزش، مشارکت اجتماعی، الگوسازی های مناسب، اقدامات و برنامه های جذاب برای جلوگیری از آسیبها، از جمله اقداماتی است که می تواند از آسیب های چهارشنبه سوری بکاهد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.