فرشته خدابنده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین دلیل است که ترجیح داده ام مهاجرت کرده و اکنون در تهران زندگی می کنم زیرا زندگی در زادگاهم بستر ساز رشد و توسعه برای بانوان نیست.
به گفته وی هر چند در تربت حیدریه نشست های ادبی وجود دارد ولی در این جلسه ها اکثریت حاضران با آقایان است، برای بانوان بستری فراهم نشده تا با احساس امنیت در این جلسه ها حضور یابند.
خدابنده افزود: البته بخشی از مشکل نیز بدان خاطر است که مقوله هنر برای خانواده های تربت حیدریه معرفی نشده تا مثلا فرزندانشان را به انجمن ها یا مراکز آموزشی ببرند که البته استثناهایی هم وجود دارد نظیر مادرم که با وجودی که او نیز در چنین جامعه سنتی رشد کرده، اما تا امروز مشوق اصلی من بوده و هست.
وی با بیان اینکه البته مشکل محدودیت برای بانوان خاص تربت حیدریه نیست تصریح کرد: در غالب شهرهای کوچک ایران چنین نگاهی به خانم ها وجود دارد.
این دانشجوی دکترای جامعه شناسی فرهنگی با اشاره به اینکه بانوان نیز دارای توانمندی ها و ظرفیت های برای حضور در عرصه های مختلف در جامعه هستند اظهار کرد: شما در ایران یک زن را نمی بینید که اختلاس کرده باشد یا رشوه گرفته باشد و این بدان خاطر است که زنان قدرت تفکر و تحلیلی دارند که به آن ها اجازه نمی دهد دست به چنین کارهایی بزنند.
خدابنده به بیان سابقه فرهنگی خود اظهار کرد: اکنون کارشناس ارشد جامعه شناسی و دانشجوی دوره دکتری جامعه شناسی فرهنگی هستم و مدت 17 سال است که به صورت حرفه ای شعر می گویم و تاکنون 17 مقام کشوری کسب کرده ام که کسب رتبه دوم کشوری در ''چهارمین جشنواره طنز طهران'' در شعر طنز، کسب رتبه دوم ''جشنواره مجلات دانشجویی'' در حوزه شعر در مشهد و نیز کسب رتبه دوم در ''جشنواره شعر مهد پایداری'' ایلام، از جمله این ها است و البته در یک جشنواره ادبی بیرجند هم شرکت کردم، ولی به دلیل زن بودنم، حتی به من خبر ندادند.
وی با بیان در جشن شب پانزدهم رمضان سال 89 در جمع شاعران نامدار حوزه شعر آیینی کشور، مورد تحسین ارباب فضل و هنر مقام معظم رهبری قرار گرفتم، گفت: توفیق حضور در محضر رهبر معظم انقلاب و قرائت شعر به مدت سه سال نصیبم شد.
خدابنده افزود: همچنین به منظور پاسداشت ادبیات و هنر و به نشانه حرمت گذاری نسبت به استادان ادیب، هنرور و شاعران ارجمند تربت حیدریه، خراسان و ایران، مراسم نکوداشت ''استاد محمد قهرمان''را سال 89 در این شهرستان برگزار کردم و نیز دبیری چندین شب شعر و از جمله برگزاری مراسم شب شعر ''شکر خند''، شب شعر''در حلقه رندان''و شب شعر ''فجر'' از دیگر کارهای من است که با استقبال عموم مردم مواجه شد.
وی با بیان اینکه در زمینه فیلم مستند نیز فعالیت دارم، اظهار کرد: کسب رتبه نخست فیلم در جشنواره ''ادبی فرهنگی جوان'' برای فیلم ''یک آینه غزل ''که مستندی داستانی مربوط به زندگی استاد محمد قهرمان است، از جمله این موفقیت ها است.
از فرشته خدابنده تاکنون دو مجموعه شعر و یک مجموعه رباعی با نام های: ''شانه و گیسوی غزل '' توسط انتشارات روزنامه اطلاعات تهران، ''غزلستان'' انتشارات و 'دکمه غزل' هر دو توسط انتشارات سخنوران تهران منتشر شده است.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.