مدیرکل ارتباطات معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت: افزایش توانمندی و مهارت امدادگران برای امدادرسانی در حوادث اولویت دارد لذا دوره های آموزشی بین المللی در این راستا برگزار می شوند.
لیلا خالقی افزود: برگزاری این دوره آموزشی اقدامی در جهت توان افزایی امدادگران و آشنایی هر چه بیشتر آنها با 'کتاب راهنمای پروژه اسفیر' است. از سال 1393 تاکنون دوره های مختلف آموزشی در سطوح بین المللی برای امدادگران هلال احمر در سطح کشور برگزار شده که این دوره آموزشی سرآمد آنها است. امدادگران با آگاهی کامل از استانداردهای مطرح شده در کتاب راهنمای اسفیر می توانند در تصمیم گیری در زمان وقوع حوادث، مدیران را همراهی و کمک کنند.
وی ادامه داد: آخرین نسخه کتاب راهنمای اسفیر سال 2011 میلادی منتشر و به زبان فارسی نیز ترجمه شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: چهار بخش اصلی خدمت رسانی به حادثه دیدگان بر مبنای کتاب راهنمای اسفیر در حوزه تامین آب، تامین سرپناه، بهداشت و امنیت به صورت جامع و کامل، حفظ کرامت انسانی و تامین نیازهای افراد حادثه دیده را لحاظ کرده است.
مجتبی احمدی افزود: این دوره آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند در جهت ارتقای توانمندی و تصمیم گیری به موقع و موثر در زمان بروز حوادث تاثیر به سزایی داشته باشد.
سال 1997 میلادی گروهی از سازمانهای غیردولتی صلیب سرخ و هلال احمر جهانی 'پروژه اسفیر' را شامل قوانین جهانشمول از حداقل استانداردها در حوزه های خدمات بشردوستانه، بنیانگذاری و تدوین کردند. هدف این پروژه تعیین چارچوبی کاربردی برای انجام وظایف و ارتقای کیفیت امدادرسانی بشردوستانه در شرایط ناگوار بلایا و اغتشاشات و نیز افزایش مسئولیت پذیری انسانی در قبال مردم گرفتار است.
این پروژه در نهایت به تدوین کتابب راهنمای مرکب از مجموعه قوانینی جهانشمول از حداقل استانداردها در حوزه های خدمات بشر دوستانه منجر شد که به 'کتاب راهنمای اسفیر'مشهور است.
دوره بین المللی توان افزایی اسفیر(Sphere project) با حضور نمایندگانی از دفتر سازمان امور پناهندگی نروژ به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
1922/7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.