به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، نیکلاس هاپتون دوشنبه شب در دیدار با نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی، با اشاره به اینکه پس از برجام شاهد پیشرفتهای زیادی در روابط اقتصادی بین دو کشور بوده ایم، افزود: دولت بریتانیا مصمم است ضمن حمایت کامل از برجام برای افزایش تجارت در آینده تلاشهای بیشتری به عمل آورد.
سفیر انگلیس در تهران اظهار کرد: دولت بریتانیا بر حمایت از برجام تاکید دارد و برای افزایش تجارت در آینده نیز تلاش می‌ کند.
وی در مورد چالش های بانکی بین 2 کشور گفت: تاکنون تضمین های بسیار خوبی داده شده است و ما تلاش می کنیم تا این تضمین‌ها را دنبال کنیم.
وی افزود: ایران نیز تاکنون به تعهدات خود در چهارچوب توافق هسته‌ ای کاملا پایبند بوده است و امیدواریم موسسات مالی به گونه‌ای که برجام اجازه می‌دهد، مجدد با ایران وارد تعامل شوند و آن را به یک موفقیت تبدیل ‌کنند.
سفیر انگلیس در تهران همچنین نداشتن اطلاعات از وضعیت بازارهای دو طرف را از ضعف های تجار دو کشور عنوان و با تأکید بر لزوم تلاش بیشتر بخش خصوصی دو کشور برای افزایش تبادلات اقتصادی، افزود: دولتها نیز می توانند با آسان سازی ارتباطات تجاری از جمله برقراری خطوط هوایی مستقیم به آسان سازی امور تجاری کمک کنند.
وی گفت: به رغم وجود مشکلات بر سر راه تجارت دو کشور بازرگانان باید بر موانع غلبه کنند، ما باید یاد بگیریم با وجود تهدیدهای دیگر کشورها و عدم قطعیت ایجاد شده توسط کشورهای بزرگ در امر برجام، مبادلات بازرگانی را افزایش دهیم .
سفیر انگلیس حجم کنونی مبادلات تجاری دو کشور را ناکافی دانست و گفت: رقم کنونی می تواند افزایش چشمگیرتری داشته باشد.
سفیر انگلیس در تهران در مورد تسهیل در صدور ویزا برای تجار دو طرف گفت: این مشکل در حال حل است و امیدوارم کمک های دو کشور در تسهیل صدور ویزا باعث گردش آزادانه تجارت بین دو کشور شود.
وی با بیان اینکه توسعه سطح روابط ایران و انگلیس به عنوان دو کشور مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: روند روابط دو کشور در سال های اخیر رو به توسعه بوده است و می توان با فعال کردن ظرفیت های موجود، به این روند شتاب داد.
سفیر انگلیس اضافه کرد که در جریان سفرش به مشهد از اماکن متبرکه آستان قدس رضوی بازدید داشته، به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و در این اماکن متبرکه مسلمانان بریتانیایی زیادی را مشاهده کرده است.
هاپتون تاکید کرد: اگر چه روابط دو کشور به سطح دلخواهی نرسیده اما فرهنگ و مذهب می تواند این ارتباطات را تقویت کند.
نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مشهد در این دیدار با اعلام اینکه دو کشور از همه ظرفیت های خود برای توسعه روابط استفاده نکرده اند، گفت: عدم شناخت بازرگانان ما از تجارت این کشور ناشی از کم کاری و هراس تجار انگلیسی است.
حسین محمودی اظهار کرد: برای حل این مشکل ما می توانیم از حضور بازرگانان و تجار انگلیسی در قالب هیأت های تجاری برای شناخت بازارهای استان استفاده کنیم.
وی تأکید کرد: پس از اجرای برجام با اینکه روابط تجاری ایران با کشورهای اروپایی و انگلیس بهبود یافته است اما ما همچنان شاهد فشارهای مالی و بانکی از سوی دولت انگلیس بر بازرگانان ایرانی هستیم.
نایب رئیس اول اتاق مشهد با ارایه پیشنهاد ایجاد میز مشترک خراسان رضوی و لندن، خواهان دادن تسهیلات به بازرگانان و فعالان اقتصادی ایرانی در گرفتن ویزای کشور انگلیس شد.
به گزارش ایرنا، نیکلاس هاپتون به تازگی به عنوان سفیر انگلیس در تهران معرفی شده است که دیروز در سفری به مشهد با شهردار مشهد دیدار داشته و از حرم مطهر رضوی نیز دیدن کرد.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.