مجتبی مزروعی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا توزیع بیش از پنج هزار تن برنج در نمایشگاه بهاره مشهد آغاز شده و در سایر شهرستانها نیز از طریق فروشگاه ها و شرکت های تعاونی عرضه می شود.
وی اظهار کرد: در فروشگاه های مزبور برنج هندی 1122 به ارزش هر کیلو 56 هزار ریال، برنج هندی PR11 به ارزش هر کیلو 26 هزار ریال و برنج تایلندی به ارزش هر کیلو 39 هزار ریال در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه ذخیره سازی میوه طرح تنظیم بازار شامل سیب و پرتقال نیز در استان انجام شده است، گفت: در این راستا سه هزار و 431 تن پرتقال و هزار و 250 تن سیب ذخیره شده که از 20 تا 25 اسفند ماه بر اساس تصمیم گیری کمیته تنظیم بازار استان توزیع خواهد شد.
مزروعی افزود: توزیع گوشت قرمز و گوشت منجمد مرغ نیز در این استان در نظر گرفته شده که قیمت و زمان توزیع آن به زودی اعلام می شود.
وی اظهار کرد: همچنین با هدف تنظیم بازار تخم مرغ اجرای طرح تنظیم بازار این محصول تا زمانی که قیمت به تعادل برسد ادامه می یابد.
وی گفت: در این زمینه روزانه 20 تا 30 تن تخم مرغ به قیمت هر کیلو 58 هزار ریال در پایانه های فروش و مبادی اعلام شده در اختیار مردم قرار می گیرد.
مزروعی با اشاره به خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی افزود: امسال 30 درصد تولید زعفران این استان به صورت حمایتی به قیمت بیشتر از بازار توسط دولت خریداری شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون 1200 میلیارد ریال وجوه خرید زعفران به تولید کنندگان و کشاورزان پرداخت شده و 300 میلیارد ریال دیگر تا پایان امسال پرداخت می شود.
وی گفت: با اجرای این طرح ها امید است در آستانه سال نو شاهد آرامش در بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها باشیم.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.