سید مصطفی آذرکیش روز یکشنبه در مراسم افتتاح دفتر ارتباط آموزش و پرورش با صنعت و کارآفرینی در شهرک صنعتی توس مشهد افزود: آموزش ‌های مهارتی اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش است و ایجاد این دفتر منجر به ارتباط بیشتر با صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر می شود و زمینه ‌ساز تربیت نیروی انسانی در راستای اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه تقویت تولید داخلی و کاهش نرخ بیکاری 2 محور از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: باید موضوع 'از ایده تا محصول و از محصول تا فروش' را در برنامه کاری دانش آموزان قرار دهیم تا ایده‌ های خود را تبدیل به فروش کنند.
وی گفت: صنعت ما نیازمند افرادی است که دوره‌ های آموزشی مربوطه را گذرانده باشند و دوره آموزشی متوسطه بهترین زمان و دفتر همکاری صنعت و کارآفرینی بهترین مکان است.
آذرکیش افزود: یکی از سیاست‌ های وزارت آموزش و پرورش به خصوص در آموزش‌ های مهارتی، متناسب سازی آموزش‌ ها با نیاز بازار کار است.
وی اظهار کرد: ارائه آموزش‌ های متناسب با نیاز واقعی بازار کار در هنرستان ها منجر به افزایش کارایی و بهره‌وری می ‌شود لذا بخش بسیار مهم تاثیرگذاری آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی ماهر و کارآفرین است.
وی یکی از سیاست های تشکیل رشته فنی و حرفه ‌ای و کار و دانش را تربیت نیروی کار ماهر دانست و گفت: افتتاح دفتر همکاری ‌های آموزش‌ های مهارتی در راستای اجرای آموزش‌ های مهارتی است که در اجرای تفاهم نامه آموزش و پرورش با وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است.
آذرکیش با ابراز خرسندی از فعالیت استان خراسان رضوی در این حوزه افزود: آموزش و پرورش این استان در بسیاری از شاخص ‌های کمی و کیفی آموزشی جزو استان ‌های برتر قرار دارد.
وی از تدوین شیوه نامه تاسیس دفتر همکاری‌ های آموزشی در شهرک‌ های صنعتی خبر داد و اظهار کرد: در این شیوه نامه از ضرورت، اهداف، شرح وظایف رابطین، فضای مورد نیاز و تخصیص نیرو سخن گفته شده و آموزش و پرورش در حال قدم برداشتن در راه کاربردی کردن آموزش هاست.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.