حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی روز شنبه در دومین دوره آموزشی تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه بانوان سراسر کشور در مشهد افزود: در رابطه با غرب سه نظریه در بین نخبگان و سیاسیون کشور وجود دارد که یکی از آنها نظریه تجددگرایی است که معتقد می باشد دین ظرفیتی برای حکومت ندارد و یک امر شخصی و فردی است.
وی گفت: نظریه و نگاه دوم تجددگرایی اسلامی است که گرچه معتقد به دین می باشد اما دین را حداقلی می خواهد ولی نگاه و دیدگاه سوم نگاه جامع و تمدنی به اسلام است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: تمدن غرب دوران پایانی خود را می گذراند و باید جامعه را برای تمدن اسلامی آماده کرد اما برخی اسلام و لیبرالیسم را تلفیق می کنند و با نگاه تجدد گرایی اسلامی معتقدند دین نه حداکثری بلکه حداقلی است.
حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: تفکر تجدد اسلامی در برابر نگاه تمدنی به اسلام به دنبال تبدیل شدن به یک جریان بدلی و جایگزین گفتمان امام(ره) و رهبری است و اگر امروز بیدار نباشیم به قول آیت الله جوادی آملی نفرین همه گذشتگان شامل حال ما می شود.
وی گفت: تبدیل گفتمان تجدد اسلامی به یک جناح در عرض جناح ولایتمدار و ایجاد زمینه برای سکوت خواص از دیگر پیامدهای این نگاه در مقابل نگاه تمدنی به اسلام است همچنانکه در صدر اسلام هم برخی خواص سکوت کردند و آن اتفاقات افتاد و امروز هم گرفتار شدن به سکوت خواص از بزرگترین فاجعه ها است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این جریان بدلی زمینه ساز جذب جریانهای معارض، معاند، مخالف و خاموش در عرصه رقابت سیاسی می شود به همین خاطر همسویی و تلاقی منافع غرب با منافع این جریان است.
وی ادامه داد: در عصر غیبت پرچم ولایتمداری، توحیدمداری، خدامحوری و انقلابیگری به دست ولی فقیه است. آن حوزه علمیه، مسجد، حسینیه و شهروندی انقلابی است که نگاهش به سمت ولی فقیه باشد و در چارچوب رهبری حرکت کند. اسلام امروز در معرض آزمون بسیار مهمی است چون این انقلاب ظرفیت و محتوای شیعه را که نزدیک به هزار و 500 سال پنهان مانده بود به دنیا معرفی کرد و در این میان مهمترین نقش را حوزه های علمیه بر عهده داشته و دارند.
وی گفت: بد معرفی کردن دین خسارت بار است چون اسلام کاملترین و جامعترین دین است و اگر بدمعرفی شود سرنوشت بدی در انتظار خواهد داشت چنانکه مهمترین نقش در تخریب مسیحیت را هم کلیسا بر عهده داشت که این آیین را بد معرفی کرد.
عضو اداره کل تبلیغ حوزه های علمیه بانوان و مسئول برگزاری این همایش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش در کارگاههایی با موضوع بصیرت افزایی سیاسی، سبک زندگی خانوادگی و حجاب و عفاف برگزار می شود.
حجت الاسلام صمد رضوی افزود: تکمیل کادر آموزش بسیج به منظور خدمت در شبکه علمی آموزشی بسیج و تربیت و ارتقای سطح علمی استادان از دیگر اهداف است تا بتوانند این مفاهیم و مطالب را به مخاطبان طلبه و عموم جامعه انتقال دهند.
وی گفت: این همایش تا فردا با حضور 400 نفر از استادان حوزه های علمیه بانوان در مجتمع آموزشی امامت مشهد ادامه دارد.
1922/7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.