خسرو قمری چهارشنبه شب در آیین تقدیر از برترین های دوچرخه سواری خراسان رضوی در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان این استان افزود: مسابقات دوچرخه سواری آسیایی کشورهای مسلمان در رشته سرعت سالن در مشهد و مسابقات بین المللی دوچرخه سواری کوهستان در گلمکان برگزار می شود.
وی همچنین گفت: افتخار بزرگی نصیب هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی شده که در فرایندی سه ساله توانست بر اساس ارزشیابی های انجام شده جزو استان‌های برتر کشور شود و 'محمد دانشور' دوچرخه سوار خراسانی بهترین نشان رکاب‌زنی کشور را کسب کند.
قمری در ادامه بیان کرد: دوچرخه سواری ایران توانست در چند سال اخیر در رشته دوچرخه سواری کوهستان مقام اول رتبه بندی آسیایی بخش آقایان را کسب کند و برای اولین‌بار در تاریخ دوچرخه‌سواری در بخش بانوان نشان آسیایی نصیب کشورمان شد و جزو هفت فدراسیون برتر دوچرخه سواری آسیا شدیم.
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری تصریح کرد: یکی از مهمترین معضلاتی که کلان شهرها با آن درگیر هستند آلودگی هوا است، اگر صاحبان خودرو‌های تک‌سرنشین به استفاده از دوچرخه ترغیب شوند نیازی به صرف هزینه‌های سنگین ساخت مترو و دیگر وسایل نقلیه نیست.
وی در ادامه گفت: دوچرخه‌سواری رشته ای است که در سراسر دنیا به ویژه در کشورهای اروپایی و صنعتی طرفداران زیادی دارد و توانسته بیشتر معضلات ترافیکی و آلودگی را برطرف کند.
رئیس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون حدود 400 دوچرخه سوار به صورت حرفه‌ای و حدود سه هزار مرد و زن به صورت آماتور در هیات دوچرخه سواری استان فعالیت می کنند.
مهدی روزبهانه افزود: این مراسم هر ساله جهت اعلام فعالیت‌های هیات دوچرخه سواری استان و نیز اعطا مدال به تمام داوران ، مربیان و ورزشکارانی که در سطح استان مقام آورده‌اند، برگزار می شود.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.