سید امیر حسین قاضی زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هزار و 100 میلیارد ریال برای حاشیه سه شهر قم، شیراز و مشهد اختصاص یافته که حدود 600 میلیارد ریال آن سهم مشهد است و از ردیف دیگری نیز برای حاشیه شهر در بودجه سال آینده حدود 400 میلیارد ریال به مشهد داده شد.
وی اظهار کرد: 150میلیارد ریال نیز از ردیف بافت فرسوده و 250 میلیارد ریال نیز از ردیف دیگر به مشهد تعلق گرفت و همچنین در زمینه امنیت حاشیه شهر مشهد و در قالب طرح شهید برونسی نیز 500 میلیارد ریال به این شهر اختصاص یافته است.
دبیر هیات رئیسه مجلس رویکرد این نهاد در یک سال گذشته را تعامل ، ایجاد رفع مشکل اشتغال و کم کردن فاصله طبقاتی دانست و گفت : مجلس در قانون برنامه ششم تخصیص 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال زایی روستایی را تصویب کرد و مصوبه ای نیز در خصوص کمک به اشتغال زنان سرپرست خانوار داشت.
نماینده مردم مشهد و کلات افزود: هزار و 600 میلیارد ریال در مدت سه سال به کشف رود تعلق گرفته بود که تاکنون 80 میلیارد ریال آن محقق شده است.
قاضی زاده اعتبارات مزبور برای توسعه طرح کشف رود را ضروری دانست و گفت: در حوزه ساماندهی کشف رود اتفاقات خوبی به همت آب منطقه ای ، مراجع قضایی، فرمانداری مشهد و شهرداری رخ داد که در ادامه امیدواریم طرح مزبور با ساخت بزرگترین فضای سبز خاورمیانه در حوزه کشف رود ادامه یابد.
وی در پاسخ به سوالی در باره استیضاح رئیس جمهوری نیز گفت: استیضاح بار سنگین سیاسی دارد و آن زمانی که در باره بنی صدر انجام شد کشور درگیر جنگ و شورش مسلحانه بود و همکاری بنی صدر با گروه تروریستی منافقین موجب رای به عدم کفایت سیاسی وی شد لذا استیضاح در این زمان موضوعیت ندارد.
وی در باره موسسه کاسپین نیز افزود: مساله این موسسه به قوه قضائیه واگذار شده و سپرده گذاران باید موضوع را از قوه قضائیه پیگیری کنند.
وی همچنین شکاف در پرداخت حقوقهای دولتی را به دلیل افزایش آن بر اساس ضریب ثابت و سالانه افزایش حقوق دانست و اظهار کرد: مجلس ضریب ثابت را تغییر داده است و بطور مثال افزایش حقوق طبقه کم درآمد را 20 درصد در سال و حقوقهای بالا را 10 درصد اعلام کرد و از طرف دیگر مالیات حقوقهای بالا را نیز به نسبت حقوقشان افزایش داد تا از افزایش نابرابر حقوقها جلوگیری کند.
عضو هیات رئیسه مجلس در بخش دیگری از سخنانش در باره آلودگی هوای شهرها گفت: برای شهرها مبلغی برای توسعه حمل و نقل عمومی پیش بینی شده و امسال بر اساس انتشار اوراق مشارکت ، دولت به شهرداری ها کمکهایی کرده است اما در خصوص آلودگی هوا تنها کمک به حمل ونقل عمومی کافی نیست ، تکنولوژی مصرف انرژی باید اصلاح شود ، بحث روز در جهان استفاده از برق خورشیدی ، اتمی و تولید خودروهای برقی است.
قاضی زاده درخصوص استفاده از انرژی های نو افزود: بر اساس پیمان پاریس ، ایران باید مصرف انرژی خود را 13 درصد کاهش دهد و اگر این تعهد عملی نشود جرایم بین المللی علیه ما اعمال می شود.
شهرستانهای مشهد و کلات با سه میلیون و400 هزار نفر جمعیت، پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.