معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی روز چهارشنبه در این مراسم گفت: این تفاهم نامه به استناد ماده 79 قانون مجازات اسلامی در زمینه استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس و در راستای ارائه خدمات عمومی و عام ‌المنفعه به صورت رایگان برای عموم شهروندان به امضا رسید.
سید امیر مرتضوی افزود: هدف این تفاهم نامه که بر استفاده از ظرفیت دستگاهها و نهادهای پذیرنده در ارتباط با مجازات های جایگزین تاکید دارد، کاهش جمعیت کیفری در جرایم سبک و کاهش اثرات منفی زندان بر فرد و خانواده وی و همچنین ایجاد زمینه بازگشت افراد متخلف به جامعه و عبرت‌ آموزی آنهاست.
وی اظهار کرد: نوع خدمت، محدوده جغرافیایی و تعداد خدمت محکومان قضایی در نهادها و دستگاههای اجرایی باید توسط دستگاه ‌های پذیرنده مشخص شود که شهرداری یکی از این دستگاههاست.
وی همچنین از صدور 124 رای جایگزین حبس در خراسان رضوی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
مرتضوی با بیان اینکه جرم سرقت از مواردی است که گریبانگیر جامعه است گفت: با نزدیک شدن به ایام عید نوروز، احتمال افزایش سرقت از بازارها و منازل مسکونی وجود دارد لذا طرح متلاشی کردن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه در دادگستری در دست تهیه است.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح، ضابطه ‌مند کردن خرید و فروش اجناس در بازار، شناسنامه ‌دار کردن اجناس و ساماندهی بازارهاست و شهرداری مشهد نیز می‌ تواند در موضوع نظارت بر روز بازارها و جمعه بازارها به دادگستری کمک کند.
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: باید با استفاده از قوانین موجود زمینه ای فراهم شود که به خاطر مجازات مجرم، خانواده وی آسیب نبیند.
خلیل الله کاظمی افزود: بیش از 70 درصد وظایف شهرداری مشهد فعالیتهایی است که می ‌توان از آنها به عنوان جایگزین مجازات حبس استفاده کرد لذا در این تفاهم نامه مقرر شده است روزانه 10 تا 20 نفر از مجرمان برای فعالیت در بخش های مختلف شهرداری مانند فضای سبز و پاکبانی به شهرداری معرفی شوند.
1922/7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.