به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عصر دوشنبه در بازدید از روند اجرایی کتابخانه مرکزی مشهد افزود: امروز شاهد ادامه ساخت کتابخانه مرکزی مشهد هستیم و امیدواریم طبق نظر پیمانکار در صورت تامین اعتبارات تا پنج ماه آینده، این کتابخانه راه اندازی شود.
وی اظهار کرد: اجازه نمی دهیم از این پس وقفه ای در ساخت کتابخانه مرکزی مشهد بوجود آید و اجرای این پروژه حتی برای یک روز تعطیل شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تامین منابع مالی ساخت کتابخانه مزبور پیگیری های مجدانه ای در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت و طی دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد به نحوی برنامه ریزی شود که ساخت این کتابخانه دوباره متوقف نگردد.
وی افزود: هم اکنون 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت کتابخانه مرکزی مشهد جذب شده و در آینده نیز تا اتمام پروژه پیگیری برای جذب اعتبارات لازم انجام خواهد شد.
کتابخانه مرکزی مشهد که ساخت آن از سال 1374 آغاز شده در زمینی به مساحت پنج هزار و 500 مترمربع با 11 هزار و 800 مترمربع زیربنا در سه طبقه در حال ساخت است.
طبق اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، برآوردهای اخیر نشان می دهد این طرح تا کنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود با حدود 140 میلیارد ریال دیگر تکمیل شود و حدود 100 میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات آن مورد نیاز باشد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.