به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی روز شنبه در نشست با فرمانداران استان افزود: با توجه به ابلاغ منشور حقوق شهروندی به دستگاه های اجرایی استان، فرمانداران باید پنج خدمت پر مراجعه خود را احصا کرده و مهندسی مجدد فرآیند این خدمات را با رویکرد تسهیل در ارائه خدمات در دستور کار قرار دهند.
وی اظهار کرد: میز خدمت الکترونیکی نیز با رویکرد تردد امواج به جای تردد افراد، طی یک سال آینده در دستگاه های اجرایی راه اندازی خواهد شد و در 6 ماه آینده نیز میز خدمت حضوری با هدف تسهیل خدمت به ارباب رجوع راه اندازی می شود.
وی گفت: دستگاه های اجرایی استان در راستای حل مشکلات و کاهش نارضایتی ها باید رویکرد برنامه ریزی فعال را جایگزین رویکرد منفعل نمایند.
حسینی افزود: برای تحقق این هدف باید کارگروه بررسی نارضایتی های اجتماعی در استان و متناظر آن در فرمانداری ها فعال شود و این کارگروه انسجام عملکردی دستگاهها و حضور فعالانه آنها به جای رویکرد منفعلانه را وجهه همت خویش قرار دهد.
وی اظهار کرد: همچنین علاوه بر طرح مسائل در این کارگروه، حضور میدانی مسئولان در مناطق نیز باید وجهه همت قرار گیرد.
وی حق مشارکت را یکی از حقوق شهروندی دانست و گفت: خط ممیزه تفکر دولت تدبیر و امید نیز مشارکت نظام مند مردم به عنوان حق شهروندی است.
حسینی افزود: راه اندازی مجمع مشورتی زنان، خانه های احزاب، جوانان و تشکل های غیر دولتی، تدوین و توجه به نظام نامه تفاهم تشکل ها با دولت، راه اندازی پارلمان مشورتی جوانان، مجامع سلامت و میز گفت و گو با اقشار مختلف از جمله فعالیت های استان در راستای تحقق حقوق شهروندی و مشارکت نظام مند مردم است.
وی یکی از حقوق شهروندی را اداره امور جامعه توسط شایستگان دانست و اظهار کرد: با رویکرد عدالت ترجیحی باید به جوانان، زنان و اقوام توجه بیشتری شود و عزم دولت آن است که تا پایان زمان کار خود میانگین سنی مدیران خود را از 48 سال به 40 سال تقلیل دهد و همچنین 30 درصد پست ها را نیز به زنان جوان واگذار کند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.