به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی چهارشنبه شب در نشست شورای گفت و گوی دولت و اصحاب فرهنگ و هنر استان افزود: هم اکنون 100 پروژه به ارزش 52 هزار میلیارد ریال برای کنترل آسیب های اجتماعی در استان در دست اجراست که اجرای تئاتر با موضوع های مرتبط می تواند اجرای این پروژه ها را سرعت بخشد و تاثیر آن را بیشتر کند.
وی اظهار کرد: هفته های فرهنگی شهرستان های خراسان رضوی با هدف معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری و تاریخی هر منطقه خرداد ماه سال آینده در مشهد برگزار می شود که هنرمندان تئاتر نیز می توانند به اجرای بهتر و غنای این برنامه کمک کنند.
وی با اشاره به برنامه دولت به منظور صیانت از حقوق شهروندی گفت: هم اکنون 78 نفر از مدیران دولتی و بخش خصوصی و 13 هزار و 704 کارمند دولت در این استان از مسلمانان اهل سنت هستند.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: در راستای صیانت از حقوق شهروندی، 2 طرح مربوط به تکریم ارباب رجوع در استان در دستور کار قرار گرفته و پنج خدمت پرمشتری در 64 دستگاه اجرایی استان توسط یک گروه دانشگاهی شناسایی شده که نحوه خدمت رسانی در این حوزه ها مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: در راستای عمل به مصوبات دولت، میز خدمت حضوری طی 6 ماه آینده و میز خدمت الکترونیکی طی یک سال آینده در همه دستگاه های اجرایی خراسان رضوی ایجاد می شود.
وی گفت: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلب مشارکت نظام مند مردم، چندین طرح در استان شامل مجمع مشورتی زنان، خانه جوانان، خانه احزاب استان با مشارکت نظام مند 53 حزب سیاسی، خانه تشکلهای غیردولتی، میزهای مشورتی دولت با بخش خصوصی و اصحاب فرهنگ و هنر راه اندازی شده است.
حسینی با اشاره به رشد 115 درصدی راه اندازی تشکلهای غیردولتی در استان افزود: طی سه سال گذشته 622 تشکل غیردولتی در استان ثبت شد و هم اکنون یکهزار و 162تشکل در 28 قلمرو مشغول فعالیت در این استان هستند.
وی اظهار کرد: در اجرای طرح تعاملات اقشار مردم با دولت، 25 قشر شناسایی شده و تاکنون 18 نشست با آنان برگزار شده است.
وی راه اندازی شبکه جامع دانشگاه های خراسان رضوی و راه اندازی مجمع سلامت در شهرستان ها به منظور اجتماعی کردن امر سلامت را از دیگر اقدامات در راستای صیانت از حقوق شهروندی برشمرد.
حسینی گفت: هم اکنون هشت هزار و 140 عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان رضوی وجود دارد، 73 شهر استان دارای شهردار است و 2 هزار و 500 دهیار در خراسان رضوی فعالیت دارند.
وی افزود: تعداد دهیاری های استان طی سه سال گذشته با رشد 2.3 درصدی، تعداد شوراهای اسلامی شهر و روستا با رشد 2.6 درصدی و تعداد بانوان عضو شوراها با رشد 25.5 درصدی همراه بوده است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.