آیت الله سیداحمد علم الهدی روز شنبه در دیدار با جمعی از طلاب سمنان، دامغان و کرج افزود: امام عصر(عج) در عصر غیبت بر همه جریان های زندگی اجتماعی ما حاضر و ناظر است و با سرانگشت خود مشکلات را حل و جریانهای جهان را مدیریت می کند و به سمت جهانی سازی نهضت خود به پیش می برد.
وی ادامه داد: استفاده ابزاری از دین و استخدام دین در جهت گذران زندگی در روایات اهل بیت(ع) به شدت نکوهش شده است چنانکه از معصوم(ع) روایت است که 'خداوند لعنت کند کسی که ما را وسیله نان درآوردن برای خود قرار دهد'، ولی اگر یک نفر طلبه شود که همه وجودش برای امام زمان(عج) هزینه شود از او خوشبخت‌تر در دنیا کسی نیست.
وی اظهار کرد: تمام موجودیت و امکانات طلبه باید وقف بقیه الله(عج) باشد. یک موقوفه تمام عایدی آن مال موقوف علیه است. آن حضرت مالک همه روزی عایدی ما است. کسی که با طلبگی به دنیا برسد بدبخت ترین انسانها در سرنوشت زندگی است و مسیر خود را منحرف کرده است.
وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی و به وسیله خون شهدا، یک بستر خالصانه برای نوکری امام زمان(عج) درست شده است افزود: مقابله با بی دینی، ناهنجاری ها، منکرات، جریانهای سیاسی قدرت طلبی که وابسته به استکبار هستند و دفاع و شهادت در این جبهه از وظایف نوکر امام زمان(عج) است.
آیت الله علم الهدی گفت: دشمن می خواهد دین را با براندازی امام زمان(عج) براندازد. فوکویاما، مشاور عالیرتبه کاخ سفید می گوید شیعه دو بال قرمز و سبز دارد که تا وقتی با این دو بال پرواز کند هیچ تیری به او نمی رسد. بال سبز شیعه، انتظار فرج مهدی(عج) و بال سرخ عاشورا است و باید کاری کنیم که هر 2 بال را بزنیم.
وی با بیان اینکه مساله براندازی امام زمان(عج) از اهداف دشمن است و امروز کفر و الحاد دنیا متحد شده اند تا دین و امام زمان(عج) را براندازی کنند، افزود: در مبارزه با دشمن نباید بترسیم. وظیفه یک نوکر جنگیدن در میدان است و جز مبارزه و قربانی شدن در راه امام عصر، هیچ مقام و موقعیتی نباید جلو چشم ما باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به برخی مشکلات در عرصه اجرایی کشور اظهار کرد: متولی اسلامیت نظام، مقام معظم رهبری و متولی جمهوریت، مردم هستند. مدیریت در عرصه اجرائیات مربوط به خود مردم است و دخالت مستقیم رهبری در این حوزه موجب بر هم خوردن شاکله نظام می شود.
وی افزود: از شگردهای دشمن این است که مطالبات مردم از نهادهای انتخابی خود را به مطالبه از رهبری منعطف کند و بگوید چرا رهبری دخالت نمی کند. مردم خودشان باید مطالبات خود را از منتخب خود پیگیری کنند و در پای مطالباتشان بایستند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: تمام زندگی مراجع تقلید و مقام معظم رهبری در حد بسیار معمولی است و اگر کسی طلبه شود تا به منفعت دنیایی برسد مسیر خود را اشتباه انتخاب کرده است.
آیت الله علم‌الهدی گفت: همه مشکلات قابل‌ حل است اما به مدیریت، کار و سرسختی در اجرا نیاز دارد و مسئولان باید چشمشان را از طرف دشمن برداشته و به داخل چشم بدوزند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.