حسن خطیب زاده روز سه شنبه در نشست خبری افزود: از سال 88 که پرداخت تسهیلات مسکن مهر در بانک مسکن این استان آغاز شد برای 145 هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: از این تعداد 118 هزار و 500 واحد در قالب احداث و خرید در شهرهای بیش از 25 هزار نفر، کمتر از 25 هزار نفر و شهرهای جدید گلبهار و بینالود تسهیلات دریافت کرده اند.
وی گفت: 23 هزار واحد نیز در قالب واحدهای روستایی و مابقی هم در قالب بافت فرسوده تسهیلات دریافت کرده اند.
مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی افزود: نرخ تسهیلات در بافت عادی شهری 9.5 درصد و در بافت فرسوده هشت درصد است.
وی اظهار کرد: افرادی که در بافت فرسوده اقدام به ساخت ملک کنند ، بدون سرمایه گذاری به ازای هر واحد 500میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.
وی گفت: متقاضی دریافت این تسهیلات باید پیش از آن از تسهیلات با سپرده بانک مسکن استفاده نکرده باشد که این محدودیت برای انبوه سازان وجود ندارد ولی نرخ تسهیلات به انبوه سازان 18 درصد است.
خطیب زاده افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در بخش قرض الحسنه و قرض الحسنه ازدواج 6 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 622 میلیارد ریال و 2700 فقره تسهیلات تعمیرات مسکن به مبلغ 390 میلیارد ریال توسط این بانک پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: همچنین از ابتدای سال جاری از محل تسهیلات حوادث غیرمترقبه و کمک به زلزله زدگان در استان به یک هزار و 293 واحد تسهیلات روستایی و برای هر واحد حدود 200 میلیون ریال پرداخت شد.
وی گفت: طرح 'خرید خانه با سپرده صندوق یکم' از طرح های بانک مسکن برای خانه دار شدن است که در این طرح متقاضی با افتتاح حساب و سپرده گذاری 300 میلیون ریالی یکساله از تسهیلات 600 میلیون ریالی با نرخ سود 9.5 درصد برخوردار می شود.
بانک مسکن در خراسان رضوی دارای 72 شعبه است.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.