غلامعلی صادقی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: جمعیت بالای سه میلیون نفر مشهد نیاز به تفرجگاه دارد. پروژه ارتفاعات جنوبی باید با کاربری گردشگری و سیاحتی اجرا شود تا مردم بتوانند از این تفرجگاه استفاده کنند. این ارتفاعات نباید با تبدیل شدن به بزرگراه جولانگاه خودروها شود.
وی ادامه داد: بر اساس اسناد بالادستی می بایست مناطق ییلاقی حفظ شوند و اگر تاکنون برای اجرای پروژه کمربند جنوبی مشهد صدها میلیارد تومان هزینه شده، هم اصل هزینه و هم نحوه هزینه غیرمجاز و غیرکارشناسی بوده است. طبق بررسی کارشناسان پلها و آسفالت اجرا شده در این پروژه نیز تحمل ترافیک را ندارد.
دادستان مشهد گفت: مسئولان و شورای شهر مشهد باید توجه جدیتری نسبتب به این پروژه و ارتفاعات جنوبی شهر داشته باشند و چنانچه این پروژه به عنوان منبع درآمد و محل ساخت واحدهای تجاری پیگیری شود، حرف خود را می زنیم و تصمیم نهایی در توقف پروژه را خواهیم گرفت.
طول کل پروژه کمربند جنوبی مشهد از انتهای بلوار شهید برونسی تا اتوبان مشهد ـ باغچه 27 کیلومتر و در دو مرحله در حال اجرا است. بخش نخست کمربند جنوبی مشهد به طول 12 کیلومتر از انتهای بلوار شهید برونسی تا انتهای بلوار طالقانی به بزرگراه شهید کلانتری متصل می شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در ادامه این نشست خبری به پرونده شرکتهای سرمایه گذاری پردیسبان و پدیده شاندیز نیز اشاره و بیان کرد: پرونده های این دو شرکت در حوزه فعالیت خارج از خراسان بررسی می شود و آنچه در اختیار استان است شناسایی، توقیف اموال و شناسایی و دستگیری متهمان اصلی می باشد که انجام شده است.
وی افزود: متهمان نیز قولهایی در خصوص تسویه مطالبات سهامداران داده اند ولی در عمل جدیتی وجود نداشته و خواستار مهلت برای فروش اموال و تسویه مطالبات هستند.
صادقی ادامه داد: در پرونده پردیسبان بخش کمی از مطالبات سهامداران پرداخت شده و امیدواریم در هفته های آینده قسمت دیگری از وجوه برگردانده شود.
وی در خصوص پروژه شرکت پدیده شاندیز هم گفت: این پروژه مشکل اجرایی و مالی دارد که البته در حال رسیدگی هستند. با تشکیل کنسرسیوم بانکی برای پروژه پدیده و اختصاص تسهیلات بانکی 500 میلیارد تومانی این پروژه قوت گرفته و در حال اجراست.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی افزود: مشکلات تغییر کاربری و ارتفاع غیرمجاز در برخی بخشهای این پروژه نیز با مساعدتهایی از سوی شورای عالی شهرسازی رفع شده است. با انجام اقدامات مختلف در بخش حمایت مالی و رفع موانع مصوبات قبلی امیدواریم این مجموعه با کمک سهامداران مسیر مناسب را طی کند.
وی در خصوص وضعیت پرونده تعاونیهای مالی اعتباری غیرمجاز نیز گفت: پرونده موسسه کاسپین در تهران در دست بررسی است. در خراسان رضوی نیز مواردی نظیر موسسه افضل توس و وحدت در دست بررسی هستند و ساماندهی این موسسات با شناسایی اموال در دست پیگیری است.
صادقی افزود: در مقوله صیانت از حقوق عمومی هم تخلفات تعدادی از مدیران در خراسان رضوی در دست بررسی است.
وی در خصوص اغتشاشات اخیر در مشهد هم گفت: تعدادی از عوامل اصلی این ناآرامیها شناسایی و دستگیر شده اند که تعداد انگشت شماری در بازداشت هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.