به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد افزود: مردم ایران با اتحاد و همدلی تحت رهبری و مدیریت حکیمانه ولی فقیه، امام خمینی (ره) در برابر رژیم پهلوی ایستاد و به پیروزی رسید.
وی اظهار کرد: اگر تنها مردم قم و تهران یا برخی مراکز استانها برای پشتیبانی از انقلاب در صحنه حضور می یافتند، به طور یقین شکست می خوردند ولی انقلاب از مرکز کشور شکل گرفت و به تدریج در تمام شهرها و بخشهای کشور مردم به صحنه آمدند و رژیم پهلوی چاره ای جز قبول شکست نداشت.
وی گفت: ولایت و رهبری در بین سایر عوامل پیروزی انقلاب، نقش تعیین کننده داشت زیرا قبل از پیروزی انقلاب مردم ایران ایمان داشتند ولی حاضر به فداکاری در راه دین اسلام نبودند ولی امام خمینی (ره) این ایمان را به گونه ای تقویت کرد که مردم حاضر به از جان گذشتگی در راه دین شدند.
حجت الاسلام صادقی نسب افزود: دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی سعی می کنند با القاء شبهات ایمان جوانان را متزلزل کنند و به بهانه های مختلف بین شیعه و سنی و آحاد مردم تفرقه ایجاد کرده و با اتهاماتی ولایت فقیه را تضعیف کنند.
وی اظهار کرد: برای حفظ و استحکام انقلاب اسلامی باید با حفظ وحدت و همدلی، گوش به فرمان رهبری و ولایت فقیه باشیم.
وی گفت: رژیم پهلوی برنامه اسلام زدایی را در پیش گرفته بود و زمینه را برای کمرنگ جلوه دادن و به حاشیه راندن باورهای دینی و ارزش های اسلامی فراهم کرده بود و به صورت عملی قوانین و دستورات قرآن را زیر پا گذاشته و بی و بند و باری و فسق و فجور را ترویج می کرد.
امام جمعه گناباد افزود: شاه برای اجرای نیات خصمانه خود، علما و آمرین به معروف را اعدام، زندانی یا تبعید می کرد و مسئولیت های کلیدی و مهم کشور را در اختیار بهایی ها، صهیونیست ها، فراماسونرها و افراد فاسق قرار داده بود.
وی اظهار کرد: در دوران پهلوی، اسلام، قرآن و مساجد، غریب و روحانیت منزوی شده بود، منابع و ثروت های کشور توسط آمریکایی و اروپایی ها غارت می شد در حالی که مردم در محرومیت شدید به سر می بردند لذا امام راحل که اسلام را در خطر دیدند، قیام نموده و امر به معروف و نهی از منکر کردند.
وی گفت: با حضور گسترده مردم، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و اسلام، قرآن، نماز، دین، معنویت و ارزش های دینی زنده شد و با وجود ترفندهای دشمنان در 40 سال گذشته، ایران اسلامی اینک به عزت و پیشرفتهای بسیار دست یافته است.
امام جمعه گناباد افزود: مشکلات حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور نیز با اتحاد و همدلی مردم و دولت و اجرایی کردن اصول اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب رفع می شود.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7545/2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.