آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: عده ای که اغلب جوانهایی هستند که روزهای انقلاب را درک نکرده و مظالم دوران ستمشاهی را لمس نکرده اند و امام خمینی (ره) و مبارزات و جانفشانیهای ملت را نیز ندیده اند، می پرسند آیا نمی شد روند انقلاب را بهتر از این رقم زد که اینقدر گرفتاری و مشکلات نداشته باشیم؟
وی اظهار کرد: بیشتر این افراد، کسانی هستند که از وقتی چشم باز کرده اند نظام جمهوری اسلامی را دیده اند و برخی نیز عناصر ارزشی و باورمند به اسلام و خدا نبوده و بینش انقلابی هم ندارند.
وی گفت: پرسش مشخص آنها این است که آیا واقعا مصلحت بود که از روز اول با آمریکا دربیفتیم؟ مثلا اگر تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اتفاق نمی افتاد یا 39 سال مردم ایران فریاد 'مرگ بر آمریکا' سر نمی دادند آیا امروز آمریکا برای ما این مشکلات را ایجاد می کرد؟ آیا جنگ تحمیلی که مسبب اصلی آن آمریکا بود پیش می آمد؟
امام جمعه مشهد افزود: آنها می گویند نتیجه تحریمهای اقتصادی پیاپی و توطئه های 39 ساله آمریکا علیه ایران بوجود آمدن مشکلاتی در امنیت و ارتباطات جهانی و مسائل اقتصادی کشور بود لذا می پرسند آیا این روش درست بود؟ و اگر از روز اول با یک قدرت جهانی در نمی افتادیم آیا سرنوشت بهتری نداشتیم؟
وی با بیان اینکه بخشی از نسل جوان امروز کشور این سوال ها را دارند و پرسیدن نیز حق هر کسی است اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در کشوری به وقوع پیوست که یک ربع قرن، 40 هزار مستشار آمریکایی در آن مستقر بودند و اقتصاد، فرهنگ، سیاست، ارتش، اسلحه، شاه و حکومت این کشور را در دست داشتند.
وی گفت: ایران در دوران پهلوی دوم، ژاندارم آمریکا در منطقه و پشتیبان آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و انقلاب اسلامی همه اینها را از آمریکا گرفت با این اوصاف آیا به نظر کسانی که منتقد آمریکا ستیزی هستند آیا تعامل ممکن بود و اگر 'مرگ بر آمریکا' هم نمی گفتیم آیا باز می گذاشتند زندگی کنیم؟
آیت الله علم الهدی افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران بعد از چند توطئه آمریکا صورت گرفت که از آن جمله می توان به کودتای نوژه اشاره کرد و کار تا جایی پیش رفت که سخنگوی دولت انقلاب یعنی عباس امیر انتظام، جاسوس دست نشانده آمریکا شده بود که سند زنده آن هنوز در زندان اوین است و با این حساب آیا آمریکا می گذاشت که به صرف این که ما 'مرگ بر آمریکا' نگوئیم مملکت را اداره کنیم؟
وی اظهار کرد: تجربه تاریخ به ما نشان داده که هر کشوری که با آمریکا مبارزه نموده و بعد توبه کرده و سر در مقابل آمریکا خم کرده، جز ذلت، بدبختی و نکبت ندیده است که نمونه آن مصر می باشد که 50 سال پیش موشک ساز بود و محور قدرت عرب در خاورمیانه محسوب می شد و به خاطر سیاستهای ضد امپریالیستی و ضد استکباری اش، روشنایی چشم مسلمانان بود اما توبه کرد و سادات رئیس جمهور وقت این کشور با آمریکا و رژیم صهیونیستی پیمان کمپ دیوید را امضا کرد و از آن روز تاکنون به کشور ذلیل در منطقه تبدیل شده است.
وی گفت: آنچه که امروز نظام ما را زنده و به عنوان قدرت اول منطقه نگه داشته و به مسلمانان دلگرمی می دهد، استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا و شعار مرگ برآمریکای ملت ماست.
امام جمعه مشهد افزود: ما امروز در موارد مختلف فناوری علمی از کشورها و قدرت های دست نشانده و پیرو آمریکا، چیزی کم نداریم و از نظر رشد سیاسی و اجتماعی هم یک قدرت در منطقه هستیم که این همه به خاطر استکبار ستیزی و جنگ ما با آمریکا بود و اگر استکبار ستیزی نداشتیم به این قدرت و عزت نمی رسیدیم لذا اقدامی بهتر از این روند نمی توانست ما را به عزت امروز برساند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
1922 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.