میثم مرادی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در مرحله نخست این جشنواره 83 اثر در سه بخش مدرسه، مسجد و محله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 51 اثر مورد تایید هیات بازخوانی قرار گرفت.
وی افزود: از این تعداد 12 اثر توسط هیات داوران برای اجرا در سطح شهر انتخاب شد که اجرای آنها در خیابانها، مساجد و مدارس از صبح امروز آغاز شده و تا 25 بهمن ماه در محلات، مساجد و مدارس مشهد ادامه دارد.
وی اظهار کرد: امسال در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حوزه هنری با همکاری معاونت فرهنگی هنری سپاه امام رضا (ع) برآن شد تئاتر انقلاب را به عنوان یک هنر محله ای و مردمی احیا و بازنمایی کند تا استعدادهای هنری در مناطق مختلف شهر شناسایی شوند.
مرادی گفت: به همین منظور از ابتدای بهمن ماه فراخوانی برای برگزاری جشنواره مردمی 'چله نمایش ما' با هدف احیای تئاتر مردمی در قالب اجرای نمایش مردم و انقلاب در مشهد منتشر شد.
وی افزود: محورهای موضوعی این فراخوان شامل وقایع و شخصیتهای انقلاب، حماسه ها و قهرمانان مدافع حرم، استکبارستیزی با تاکید بر سابقه جنایتهای آمریکا در ایران و منطقه، خانواده ایرانی، جایگاه و پیشرفتهای ایران امروز در منطقه و جهان، تولید و مصرف کالای ایرانی و امتداد حماسه های ایرانی از شاهنامه تا امروز هستند.
وی اظهار کرد: با پایان مرحله اول، 25 بهمن مهلت ثبت نام و دریافت طرح و ایده در مرحله دوم، 28 بهمن اعلام نتایج طرح و ایده های ارسالی، 30 بهمن بازبینی آثار، دوم اسفند اعلام نمایشهای برگزیده و از پنجم تا 22 اسفند اجرای گروههای منتخب در مرحله دوم خواهد بود.
وی گفت: محل اجرای نمایشهای منتخب این جشنواره نیز مساجد، مدارس و مناطق مختلف شهر از جمله معابر پر رفت و آمد، بوستانها و مکانهای حوادث مهم دوران انقلاب خواهد بود.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی افزود: مراسم پایانی جشنواره مردمی 'چله نمایش ما' نیز فروردین ماه سال آینده همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.