به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، رحمان حسین زاده چهارشنبه گفت: پس از برخورد یک گربه جنگلی با خودرو در مسیر سد تبارک و تلف شدن این حیوان، با انتقال آن به اداره محیط زیست و بررسی لاشه، وجود گربه جنگلی در شهرستان قوچان قطعی شد.
وی گفت: گربه جنگلی بارها توسط محیط بانان در منطقه مشاهده شده بود ولی با توجه به شباهت زیاد آن با گربه وحشی و فرار سریع حیوان به نیزارهای منطقه و اینکه اکثر مشاهدات در شب بود امکان شناسایی دقیق و عکسبرداری از حیوان میسر نشده بود .
گربه جنگلی نام علمی Felis silvestris عضوی از خانوادهٔ گربه ‌سانان است که در غرب آسیا و قسمت‌هایی از اروپا و آفریقا زندگی می‌کند.
گربه وحشی از پستانداران و پرندگان کوچک تغذیه می‌کند و در محیط‌های مختلفی از جمله مراتع بی‌ درخت تا جنگل‌های انبوه توانایی زندگی دارد.
این گونه که 60 تا 95 سانتیمتر طول و پنج تا هشت کیلوگرم وزن دارد در حدود 14 سال عمر می کند و نیای گربه‌های اهلی است.
خراسان رضوی دارای 28 اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و 13 منطقه شکارممنوع است.
حدود 80 گونه پستاندار، 285 گونه پرنده، 2 گونه دوزیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در این استان زیست می کنند. گونه های شاخص حیات وحش در خراسان رضوی شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک هستند.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.